۵ بانکی که وام ازدواج می‌دهند

۲۸اردیبهشت،

بینا- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های بانک مرکزی است ، گفت: بر این اساس در سال ۹۱ ، ۹۳۴هزار و ۷۳۴ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده که نسبت به سال ۹۰ روند کاهشی تقریبا ۲۰ درصدی را داشته است.

به گزارش بنکر (Banker)، سیدعلی اصغرمیرمحمد صادقی با اعلام این خبر افزود: آمار پرداختی وام ازدواج از نظر مبلغ در سال ۹۱ ، به میزان ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و درسال ۹۰ ، ۳۳ هزار میلیارد ریال‌ بوده است.
وی افزود: بر این اساس در سال ۹۰ یک میلیون و ۲۵۳ هزار و۶۵۴ فقره تسهیلات ازدواج از طریق ۱۰ بانک به میزان ۳۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .
وی افزایش تکالیف بودجه ای مربوط به قرض الحسنه در سال ۹۱ ، افزایش سقف وام ازدواج در فروردین ماه سال قبل ، نرخ رشد کاهنده سپرده‌های قرض الحسنه و افزایش تکالیف دولتی را از دلایل عمده کاهش ۲۰ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال ۹۱ برشمرد .
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: در یک ماهه اخیر ۱۶ هزار و ۹۵۸ فقره وام جمعا به مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج از طریق بانکها پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: دستورالعمل قبلی در ارایه تسهیلات ازدواج به قوت خود باقی است و درصورت وجود منابع قرض الحسنه ، بانکها می توانند به متقاضیان وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان اعطا کنند.
سرفصل های پرداخت قرض الحسنه عبارتند از ازدواج ، اشتغال و اشتغال خانگی ، دیه زندانیان معسر ، اشخاص تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ، بیماری، تحصیل و سایر موارد که به سبب تعدد این سرفصل‌ها باید با مدیریت بعضی اولویتهای مهم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.
میرمحمد صادقی با اشاره به این موضوع که در شش ماهه دوم سال قبل به سبب اینکه بعضی بانکها نسبت تسهیلات به سپرده هایشان ، بالای صددرصد بود بانک مرکزی مجبور شد در سامانه ، ارایه تسهیلات آنها را غیرفعال کند، گفته بود: بر این اساس بانکهایی که در سامانه می توانستند به مردم خدمت ارائه دهند تعداد کمتری بودند و به این سبب مردم مجبور به ماندن در صف انتظار بیشتری جهت اخذ وام ازدواج بودند، اما خوشبختانه با آمارهایی که اکنون در دست داریم پنج بانک ملی ، کشاورزی ، صادرات ، تجارت و ملت نسبت تسهیلات به سپرده هایشان زیر صد است./باشگاه خبرنگاران

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.