۵ راه برای افزایش حافظه دستگاه های اندرویدی

با این که تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی اکثرا دارای حافظه های داخلی زیادی میباشند ، اما برخی از کاربران با این مقدار حافظه ها به مشکل بر میخورند. در این مطلب قصد داریم به شما چندین روش را برای افزایش دوباره حافظه خالی دستگاه آموزش دهیم. مطالبی که در آینده ذکر میکنیم هم حافظه داخلی و هم حافظه جانبی دستگاه را پوشش میدهد. حافظه داخلی بیشتر برای اطلاعات برنامه ها و حافظه جانبی برای دیگر اطلاعات به کار میرود.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه و یا حافظه های جانبی

برنامه های اندروید به صورت پیش فرض بر روی حافظه دستگاه نصب میشوند ولی شما میتوانید تعداد بسیاری از آنها را به کارت حافظه و یا حافظه های جانبی دیگر انتقال دهید. این عمل فضای بیشتری را برای نصب برنامه ها بر روی حافظه گوشی یا تبلت فراهم میکند. البته به یاد داشته باشید که دستگاه هایی که کارت حافظه جانبی را پشتیبانی نمیکنند (همانند Galaxy Nexus) دارای قسمتی به نام USB storage میباشند.

بیشتر برنامه ها قابلیت انتقال به کارت حافظه را دارند ولی در این بین باید دو نکته را در نظر بگیرید.

  • شما فقط میتوانید برنامه هایی را به کارت حافظه انتقال دهید که سازنده برنامه قابلیت انتقال را بر روی آن قرار داده باشد. راه هایی دیگر نیز برای انتقال برنامه هایی که قابلیت را پشتیبانی نمیکنند وجود دارد ولی دارای پیچیدگی بیشتری میباشند.
  • وقتی که کارت حافظه دستگاه را خارج نمایید برای مثال هنگامی که قصد اتصال کارت حافظه به رایانه را دارید ، هیچ یک از برنامه های موجود بر روی آن دیگر اجرا نخواهند شد. برنامه های ضروری موجود بر روی حافظه داخلی همانند لایو والپیپر یا ویجت ها باید در همین مکان باقی بمانند.

برای شروع گزینه Applications را در منوی Settings باز کنید.

Manage applications را بزنید تا برنامه های نصب شده خود را مشاهده کنید.

برای مشاهده برنامه هایی که بیشترین فضا را اشغال کرده اند حالت Sort by size را انتخاب کنید.

حالا شما برنامه های حجیم را در بالای لیست مشاهده میکنید. برنامه ای را که قصد انتقال آن به کارت حافظه را دارید انتخاب کنید.

در قسمت جزییات مربوط به برنامه گزینه Move to SD card یا Move to USB storage را بزنید.

البته برای این که بتوانید چندین برنامه را به طور یکجا به داخل کارت حافظه انتقال دهید میتوانید از برنامه رایگان App 2 SD استفاده کنید.

پاک کردن اطلاعات

شما هم چنین این اختیار را دارید که برخی از اطلاعات یا اطلاعات پنهان برنامه ها را از طریق قسمت جزییات حذف کنید. گزینه Clear cache فایل های موقت برنامه را پاک میکند در حالی که Clear Data اثر بیشتری را نسبت به گزینه قبل دارد. این گزینه برنامه مورد نظر شما را به حالت اولیه خود بر میگرداند و تمامی اطلاعات و تنظیمات اضافی را پاک میکند.

برای پاک کردن اطلاعات پنهان برنامه ها به صورت دسته جمعی میتوانید از برنامه رایگان App Cache Cleaner کمک بگیرید.

حذف برنامه ها

شاید پاک کردن برنامه ها امری بسیار ساده به نظر برسد اما یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد فضای بیشتر بر روی گوشی یا تبلت است. اگر شما بر روی دستگاه خود برنامه هایی را دارید که از آنها زیاد استفاده نمیکنید سریع اقدام به حذفشان نمایید. در صورت نیاز دوباره نیز میتوانید آنها را دانلود کنید. طبقه بندی برنامه ها از نظر حجم در این گزینه بسیار مفید واقع میشود.

به تصویر کشیدین مقدار حافظه

استفاده از برنامه هایی مثل free DiskUsage app کمک شایانی به شما میکند تا بتوانید حافظه دستگاه خود را مدیریت کنید. اگر کار با برنامه های آنالیزگر سیستمی را نیز بلد باشید میتوانید از برنامه WinDirStat بهره بگیرید.

بر روی اطلاعات بزرگنمایی بیشتری کنید تا جزییات زیادتری نمایش داده شوند. اگر فایل یا فولدر را پیدا کردید که قصد حذف آن را دارید میتوانید از قسمت منو گزینه Delete را بزنید. این آنالیزگر ها هم چنین میتوانند مقدار استفاده برنامه ها از حافظه شما را نیز نمایش دهند.

آپلود کردن تصاویر

اگر شما از کسانی هستید که زیاد با دستگاه خود عکس میگیرد و عادت به پاک کردن آنها نیز ندارید حافظه بسیار زیادی را در اختیار تصاویر خود قرار میدهید. برای آپلود کردن تصاویر خود به قسمت گالری و سپس فولدر مخصوص به تصاویر دوربین بروید.

کلید منو را بزنید و سپس تصاویر مورد نظر خود را برای آپلود انتخاب کنید. در انتها کافی است گزینه Share را انتخاب کنید تا تصاویر مورد نظر بر روی سرویس های مختلف مثل Picasa آپلود شوند. سپس در هر زمانی که به آنها نیاز داشته باشید میتوانید دانلودشان کنید.

شما هم چنین میتوانید تصاویر و ویدیو های خود را از طریق کابل USB به رایانه منتقل کنید یا این که از برنامه هایی مثل AirDroid کمک بگیرید.

منبع

مطالب مرتبط

  • دسترسی آسان به موسیقی های محبوب توسط uberHype
  • اپسون، رقیب عینک گوگل
  • نسل آینده تلفن های هوشمند ( نرم افزار)
  • مقایسه مرورگرهای وب
  • مقایسه تبلت های اندروید ( صدا، تصویر، ویدئو)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.