۶۰ اردوگاه در مناطق زلزله‌زده خوی ایجاد شده است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بعد از وقوع زمین لرزه شنبه شب در خوی اسکان اضطراری از ساعات اولیه آغاز شد و هم اکنون ۶۰ اردوگاه ایجاد شده و ۹۸ هزار نفر اسکان داده شده اند.

۶۰ اردوگاه در مناطق زلزله‌زده خوی ایجاد شده است

به گزارش ممتاز نیوز، پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کشور در خوی افزود: از استاندار جهادی و عملیاتی آذربایجان غربی تشکر می‌کنم که به درستی مدیریت کرده و تصمیمات درستی گرفته شده است، پس از وقوع زلزله، در کمتر از ۵ ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رسانیدم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از نگرانی پس لرزه‌ها در کمپ‌ها و چادرها اسکان یافته‌اند، اظهار کرد: هم اکنون ۶۰ اردوگاه ایجاد شده و ۹۸ هزار نفر اسکان داده شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد: پس‌لرزه‌ها باعث اضطراری مردم شده و تا پایداری شرایط در خدمت مردم هستیم و هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد. در حال حاضر تقریباً آنچه که مردم نیاز داشته‌اند، مهیا شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوالی در خصوص توزیع نامناسب اقلام امدادی در روزهای ابتدایی بعد از وقوع زمین لرزه اظهار کرد: علت برخی نواقص دخالت افراد غیرمسئول است، در کنار مردم تا پایداری شرایط هستیم و از صبوری مردم قدردانی می‌کنیم.

کولیوند با بیان اینکه امدادگران ما بی مزد و بی منت با کار جهادی و با جان و دل کار می‌کنند، گفت: از همان دقیقه اول رئیس جمهور دستور امدادرسانی کامل را صادر کردند.

وی در خصوص پاسخ به سوالی در زمینه رد درخواست کمک‌های امدادی از سوی کشور ترکیه افزود: ترکیه به صورت رسمی هیچ درخواستی برای کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی نداشته است.

کولیوند با بیان اینکه کمک‌های مردمی روسیه در حال ارسال به ایران است، افزود: بدخواهان نظام به دنبال این مطالب هستند تا فضا را ملتهب کنند و از این فرصت نیز برای عناد به ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون در قالب ۲ محموله شامل یک محموله ۲۴۰ تنی و یک محموله ۱۴۰ تنی این میزان بسته‌های غذایی برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

کولیوند با تقدیر از همکاری و همبستگی دستگاه‌های مختلف در خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی افزود: بخشی از اقلام مورد نیاز با ۲ فروند هواپیمای هوافضای سپاه از مشهد به خوی منتقل شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.