۶ استاندار در ۸ سال/ خراسان شمالی؛ موقعیت آزمایشگاهی دولت برای تغییر استاندار

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی به موش آزمایشگاهی دولت در تغییر استاندار تبدیل شده است، گفت: در ۸ سالی که از استان شدن خراسان شمالی می گذرد دولت ۶ استاندار انتخاب کرده است، یعنی عمر مدیریتی هرکدام از این افراد نزدیک به یک سال بوده که هیچ عقل مدیریتی این شیوه را تایید نمی کند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپاست و بنا بر گزارش‌های رسمی بانک مرکزی جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است که  نیازمند اقداماتی اساسی و زیربنایی برای رسیدن به رشد و پویایی است ولی تغییرات مداوم مدیریتی نه تنها نفعی برای استان نداشته بلکه آسیب جدی را به استان وارد کرده است.

وی از حضور افراد غیربومی در مسئولیت های ‌کلیدی استان انتقاد کرد و افزود: ما هیچ موضع‌گیری شخصی نسبت به افراد انتخاب شده نداریم ولی این افراد با هر ضریب هوشی که باشند برای شناخت استان حداقل ۸ یا ۹ ماه زمان لازم دارند ولی هنوز این زمان به پایان نرسیده از سوی دولت عوض می شوند و فردی دیگر بر سرکار می آید. استاندار جدید هم در خوشبینانه ترین حالت تنها در یک سال باقیمانده از عمر دولت در این سمت خواهد بود و با تغییر دولت جای خود را به فرد دیگری می دهد. 

جعفری ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم که به بسیاری از شهرها و روستاها سرکشی کرده ام باز هم نمی توان مدعی باشم از وضعیت کل استان اطلاع دارم چگونه فردی که هیچ شناختی از منطقه ندارد می خواهد مسائل کلان استان را مدیریت کند. 

نماینده بجنورد تغییرات مدیریتی را به نفع استان ندانست و تاکید کرد: دولت، مردم و نمایندگان این استان را در حد مشورت دانستن هم ندیدند و به نظر می رسد تنها به دنبال آن بوده اند که به فردی از اطرافیان خود سمتی اهدا کنند.

وی استاندار قبلی را فردی سالم و مفید برای استان دانست. 

دولت در آخرین جلسه هیئت وزیران محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس هشتم و از حامیان دولت در آن دوره را  که نتوانسته بود نامزد انتخابات مجلس نهم شود را به استانداری خراسان شمالی منصوب کرد. احمدی بیغش اولین بار خود بحث ورود نمایندگان مجلس هشتم به دولت را مطرح کرده و گفته بود راه نیافتگان به مجلس نهم وارد دولت خواهند شد.

در جدول زیر اسامی استانداران و سال انتصاب آنها از سال ۸۸ که استان خراسان شمالی به تقسیمات کشوری اضافه شد آمده است:

نام استاندار

سال انتصاب

محسن نریمان

۱۳۸۳

بهروز همتی

۱۳۸۴

احمد مروجه الشریعه

۱۳۸۶(ده روز بعد از انتصاب استعفا داد)

محمدحسین جهانبخش

۱۳۸۶

ابوطالب شفقت

۱۳۸۹

محمود احمدی بیغش

/۲۷۲۲۰


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.