۷۰۵ کشته و مجروح در تعطیلات عید فطر

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه طرح ویژه تعطیلات عید سعید فطر تا روز سه‌شنبه همچنان ادامه دارد، افزود: در عین حال ماموران پلیس راه کشور تا دوم مهرماه در راستای آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.
فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به رخداد ۸۹ فقره تصادف فوتی و ۶۱۶ فقره تصادف جرحی در تعطیلات اخیر گفت: در این مدت حدود ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان توقیف و گواهینامه ۲۶۰ راننده متخلف نیز ضبط شده است.

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از آغاز تعطیلات اخیر تا کنون با حدود ۶۰ هزار مورد سرعت غیرمجاز، ۵۰ هزار مورد عدم استفاده از کمربند ایمنی، ۱۲ هزار مورد سبقت غیرمجاز و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مورد تجاوز به چپ در جاده‌های کشور برخورد شده است، گفت: در این مدت حدود سه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و سه هزار دستگاه موتورسیکلت رانندگان و راکبان متخلف توقیف و روانه پارکینگ‌ها شده‌اند.

ضبط گواهینامه ۲۶۰ راننده متخلف

خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ مهمترین علل رخداد تصادفات تعطیلات اخیر

وی با بیان این که گواهینامه ۲۶۰ راننده متخلفی که میزان نمره منفی آنها به بیش از ۳۰ نمره رسیده بود در این مدت ضبط شد افزود: برابر اعلام قبلی ماموران پلیس‌راه کشور در این مدت با تخلف تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی به طور جدی برخورد کردند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر ۸۹ فقره تصادف فوتی و ۶۱۶ فقره تصادف جرحی رخ داد به ایسنا گفت: همچنان خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از ۳۵ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تخطی از سرعت مجاز با ۲۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۷ درصد در صدر علل رخداد تصادفات بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین تصادف روز یکشنبه برخورد ۵ دستگاه وسیله نقلیه در محور اهر – تبریز به دلیل انحراف به چپ یک دستگاه پراید بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه ۵ تن در صحنه کشته شدند. همچنین در این مدت در ۱۹ فقره تصادف فوتی ۲۵ تن در صحنه کشته و در ۲۰۲ فقره تصادف جرحی ۳۱۵ تن از هموطنان مجروح شدند.

مهماندار به مهمترین تصادف فوتی در تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: در ساعت ۱۶:۴۰ روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه در استان خراسان شمالی محور بجنورد به آشخانه بر اثر انحراف به چپ یک دستگاه کامیون ولوو و برخورد آن با یک دستگاه وانت مزدا و پراید متاسفانه ۷ تن در صحنه کشته و ۴ تن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه طرح ویژه تعطیلات عید سعید فطر تا روز سه‌شنبه همچنان ادامه دارد، افزود: در عین حال ماموران پلیس راه کشور تا دوم مهرماه در راستای آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز و تجاوز به چپ داشته و یا شانه خاکی رفته‌اند احضار می‌شوند

وی از احضار رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز و تجاوز به چپ داشته و یا شانه خاکی رفته‌اند، خبر داد و گفت: برابر اعلام قبلی این دسته از رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس شناسایی شده‌اند و پس از پایان تعطیلات احضار شده و خودروی آنها توقیف می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور به وضعیت ترافیک جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: تا حدود ظهر یکشنبه خروجی شهرهای بزرگ با ترافیک سنگینی مواجه بود که از آن زمان تا کنون شاهد بار ترافیک در هر دو لاین رفت و برگشت هستیم.

وی به محدودیت‌های ترافیکی برای بازگشت مسافران اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعد از ظهر دوشنبه شاهد ترافیک چند برابری در محورهای کشور خصوصا محورهای شمالی باشیم که بر این اساس محور هراز از ساعت ۱۴ از مشاء به سمت آمل ممنوعیت تردد اعمال شده و این محور از ساعت ۱۶ از آب اسک به سمت رودهن با اعلام ماموران مستقر در مسیر یکطرفه خواهد شد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه تردد در محور چالوس از میدان امیرکبیر به سمت چالوس از ساعت ۱۳ ممنوع بوده و این محور از ساعت ۱۶ از مرزن آباد به سمت کرج با اعلام ماموران مستقر در مسیر یکطرفه خواهد بود، تصریح کرد: رانندگانی که در این محورها قصد تردد دارند حتما توجه داشته باشند تا پیش از اعلام ماموران مستقر در مسیر و تخلیه کامل بار ترافیکی، این محورها یکطرفه نیستند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , تعطیلات, تعطیلات عید فطر, فطر, مجروح, کشته


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.