۷۰ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش کرده ولی باید بدانیم که همیشه احتمال پیک بعدی وجود دارد.

۷۰ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

به گزارش ممتاز نیوز، بهرام عین الهی روز پنجشنبه چهارم آذرماه با حضور در موسسه رازی  با اشاره به اهمیت واکسن‌های داخلی کرونا برای کنترل این ویروس اظهار کرد: وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است و وقتی مردم شاداب و سالم باشند و بتوانند به کارهای روزمره خود برسند، وزارت بهداشت به وظایف خود به درستی عمل کرده است.

وی ادامه داد:  تا کنون ۸۵ درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نزدیک به ۷۰ درصد آنها هم دو دز تزریق کرده‌اند.

وی افزود: این آمار یک آمار شگفت انگیز در دنیاست چون ما توانستیم در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از جمعیت کشور را در مقابل کرونا واکسینه کنیم.

وی توضیح داد: همه این اتفاقات به خاطر اطمینان مردم به دولت و وزارت بهداشت است که در این خصوص باید از آنها قدردانی کنیم.

وزیربهداشت اضافه کرد: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش کرده ولی باید بدانیم که همیشه احتمال پیک بعدی وجود دارد و بر این اساس از مردم درخواست می‌شود همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت کافی را داشته باشند.

عین الهی ادامه داد: فعلا باید باکرونا زندگی بکنیم؛ تجربه نشان داده کشورهایی که فکر کردند توانسته‌اند این ویروس را به طور کامل مهار کنند، امروزه مجددا گرفتار شده‌اند.

وی اظهار کرد: آلمان، روسیه و آمریکا کشورهایی هستند که در حال حاضر با کرونا مجددا درگیر شده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با تکیه بر توان و تخصص دانشمندان ایرانی توانسته‌ایم بهترین واکسن‌های کرونای دنیا را تولید کنیم، افزود: برای اینکه یک واکسنی به تایید برسد، مراحل مختلفی طی می‌کند که موسسه رازی از واکسن‌های بسیار پیشرفته دنیاست که اثربخشی بالایی هم دارد.

این مسئول توضیح داد: امروز پنج میلیون دز از این واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و امیدواریم تزریق آن باعث ایمنی بیشتر مردم شود.

عین الهی اضافه کرد: بعد از اتمام دز اول و دوم، تزریق دز سوم به خصوص برای افرادی که شرایط خاصی دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دولت جدید فاصله‌ای بین وزارتخانه‌ها وجود ندارد و ما پرسنل زحمتکش موسسه رازی را از خودمان می‌دانیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم به مرحله ای برسیم که در بحث واکسن کرونا فقط ازتولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: در حال برنامه ریزی برای صادرات واکسن کرونای موسسه رازی هستیم تا بتوانیم استانداردهای این واکسن را بالا ببریم و در این راستا مجوز صادرات تا سقف  ۲۰ درصد  تولیدی این واکسن صادر شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.