۷۴۴ میلیارد تومان رقم بودجه وزارت ارتباطات

۱۲خردادماه، فارس- معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات گفت: در سال ۹۲ درآمد این وزارتخانه ۴ هزار میلیارد تومان و بودجه ۷۴۴ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه ۷۰۶ میلیارد تومانی سال پیش، علیرغم بودجه انقباضی، رشد یافت.

عبدالمجید غریب رضا با تشریح بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۹۲ اظهار داشت: دولت درآمد وزارت‌خانه را ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق مجلس ۳۰۰ میلیارد به آن افزود و به این ترتیب درآمد وزارت‌خانه در سال ۹۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی وزارت ارتباطات ۷۴۴ میلیارد تومان است که سال پیش ۷۰۶ میلیارد تومان بوده و بنابراین در سال ۹۲ علیرغم انقباضی بودن بودجه کشور، بودجه وزارت ارتباطات اندکی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این بودجه شامل بودجه ستاد وزارت‌خانه و بخش‌هایی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات از جمله رگولاتوری، شرکت خدمات هوایی پیام، بخشی از بودجه شرکت ارتباطات زیرساخت و بخشی از بودجه سازمان فناوری اطلاعات ایران است؛ زیرا برای مثال سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای ردیف بودجه جداگانه است.

غریب رضا تصریح کرد: بودجه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای ۳ حکم در خصوص خدمات عام اجباری (USO)، سرمایه‌گذاری شرکت زیرساخت در پروژه‌های خارجی فیبر نوری و فروش اوراق مشارکت نیز هست. علاوه بر این احکام بندی در زمینه بیمه‌کارگزاران روستایی نیز دیده شده که به دولت ارتباط دارد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.