۷۵درصد گوشی‌های عرضه شده در جهان ساخت چین می باشند

۰۶خردادماه،

 

در سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۱٫۶۰۶ میلیارد دستگاه تلفن‌همراه وارد بازار جهانی شد که این رقم افزایش ۱٫۹ درصدی صادرات این محصول را نشان می‌داد. بر خلاف کاهش رشد اقتصادی بازارهای نوظهور و رشد اقتصادی شکننده اروپا در سال ۲۰۲۲ میلادی، پیش‌بینی می‌شود که امسال هم بر تعداد دستگاه‌های تلفن‌همراه که وارد بازار جهانی می‌شوند افزوده شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان طبق آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۱٫۶۳۸ میلیارد دستگاه تلفن‌ همراه وارد جهان می‌شود که این رقم گویای رشد ۲٫۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن است.
 
در سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد گوشی‌های هوشمندی که وارد جهان می‌شوند برای اولین بار با تعداد گوشی‌های معمولی برابری می‌کند که این مسئله یک پیشرفت در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۲۲ میلادی وضعیت اقتصادی بازارهای نوظهور همچنان نابسامان باشد و از عرضه تلفن‌همراه در آن‌ها کاسته شود.
 
در مقابل، بازارهای توسعه یافته از جمله ژاپن و آمریکا شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه خواهند بود. این طور که کارشناسان می‌گویند، در سال ۲۰۲۲ میلادی صادرات تلفن همراه در منطقه اروپا به ۱٫۶۸۸ میلیارد دستگاه خواهد رسید.
 
 گفته می‌شود که طی سال ۲۰۱۲ میلادی کشور چین به تنهایی ۱٫۲۱۰ میلیارد دستگاه تلفن‌ همراه تولید کرد که این رقم ۹٫۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ بیشتر بود. کارشناسان همچنین توضیح دادند ۷۵ درصد گوشی‌هایی که در سال ۲۰۱۲ میلادی روانه بازار شد، ساخت کشور چین بودند. این رقم برای سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۰ درصد گزارش شده بود.
 
پیش‌بینی می‌شود کشور چین در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱٫۲۸ میلیارد دستگاه تلفن همراه تولید کند که این رقم رشد ۵٫۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.