۷ نکته برای تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون خانه لزوما به معنای فروختن وسایل قدیمی و خریدن لوازم نو نیست. این تغییر می تواند شامل موارد جزیی و کم هزینه باشد که تاثیر زیادی در نمای عمومی و داخلی خانه دارد. روش های زیر نمونه هایی از این موارد ساده اما تاثیرگذار است.


۱) ساده ترین روش برای تغییر حالت یک اتاق رنگ کردن آن است. این بار به جای سفید از رنگ های جذاب و جانداری مانند زرشکی، قهوه ای و طوسی استفاده کنید. رنگ های تیره تر موجب نزدیک تر شدن نمای دیوارهای فاصله دار و رنگ های روشن تر موجب بزرگتر شدن جلوه اتاق می شوند.

۲) کفپوش خانه تاثیر زیادی در شکل کهنه یا نوی خانه دارد. اگر فرش خانه تان کهنه شده آن را با یک فرش جدید تعویض کنید. انتخاب موکت فرش ها گزینه مناسبی برای یک خرید کم هزینه است. فرش ها می توانند بسیاری از نواقص مانند شکستگی یا لق شدگی سرامیک ها را بپوشانند. اگر کفپوش خانه تان پارکت است، می توانید آن را پولیش بزنید و جانی تازه به آن بدهید.

۳) یکی از عناصری که تغییر چیدمان آن شکل عمومی خانه را به کلی عوض می کند، مبلمان است. برای ایجاد، تغییر، شیوه چیدن آنها را تغییر بدهید یا اینکه رویه کهنه آنها را با رویه ای جدید تعویض کنید.

۴) نورها هم می توانند حال و هوای تازه ای برای خانه شما ایجاد کنند. با توجه به نیازهای نوری مختلفی که دارید باید از نورهای مختلف استفاده کنید. شما برای مطالعه به نور زیاد و برای ایجاد محیطی صمیمی به نور ملایم نیاز دارید. بنابراین اتاق های مختلف را بر همین اساس با استفاده از آباژور یا یک چراغ مطالعه جدید، زیبا کنید.

۵) وسایل تزئینی مورد علاقه تان را در کنار هم روی یک طبقه بچینید. به این ترتیب هم به آنها نظم داده اید و هم یک دیوار خالی را با استفاده از عناصر دکوراسیونی زیبا و منظم کرده اید.

۶) استفاده از یک اثر هنری تازه مانند یک تابلوی نقاشی یا یک اثر حجمی زیبا، جلوه ای خاص و نو به دیوار خانه تان می دهد. نصب یک دیوارکوب در قسمت بالایی این اثر جلوه آن را بیشتر می کند. استفاده از عکس های کوچک و بزرگ و جدید نیز همین تاثیر را دارد.

۷) از دیوارها بیشتر از قبل استفاده کنید. به این ترتیب که با افزودن یک طرح به دیوار فضای نزدیک به دیوار را به محیطی دنج برای مکالمه و نشستن تبدیل کنید.
برای این منظور می توانید یکی از دیوارها را با سنگ، چوب، کاغذ دیواری یا پتینه بپوشانید و یک صندلی راحت در کنار آن قرار دهید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.