۸۰درصد مردم در تمام شبانه‌روز گوشی خود را روشن نگه می‌دارند

۲۷خردادماه،

sms.jpg

بیش از ۸۰ درصد کسانی که گوشی هوشمند دارند در همه موارد، حتی در هنگام خواب هم گوشی خود را روشن نگه می‌دارند.
 
نتایج حاصل از یک مطالعه تازه نشان داد، بیش از ۸۰ درصد کسانی که گوشی هوشمند دارند در همه موارد، حتی در هنگام خواب هم گوشی خود را روشن نگه می‌دارند.
 
به گزارش فارس به نقل از گاردین، تلفن‌های همراه و رایانه‌های لوحی معمولا به عنوان ساعت اخطار دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما آن دسته از اشخاصی که در هنگام خواب گوشی را در نزدیک خود می‌گذارند و در نیمه شب یک پیامک یا پست الکترونیکی دریافت می‌کنند، شرایط بدی را تجربه خواهند کرد.
 
طبق نتایج حاصل از این مطالعه، از هر ۱۰ فرد بزرگسال ۴ نفر وقتی که گوشی هوشمند در نیمه شب آن‌ها را بیدار می‌کند سراغ آن می‌روند تا دریابند که چه کسی برای او پیامک یا پست الکترونیکی ارسال کرده است. کارشناسان اعلام کرده‌اند که حتی اگر این دستگاه‌های الکترونیکی خاموش نشوند و در کنار تخت خواب قرار گیرند، باز هم آرامش کاربر را دچار اختلال خواهند کرد.
 
این مطالعه در مرکز تحقیقاتی  Rensselaer Polytechnic در نیویورک آمریکا انجام شده است و کارشناسان بر پایه آن دریافته‌اند که قرار گرفتن در معرض نور این دستگاه‌های الکترونیکی تا دو ساعت قبل از خواب سطح ملانتوئین در بدن را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.
 
در گزارش مربوط به این مطالعه آمده است که ملانتوئین میزان تاریک بودن محیط پیرامون را برای بدن مشخص می‌کند و به بدن انسان اعلام می‌کند که شرایط تا چه میزان برای خوابیدن آماده است. بر این اساس کاهش سطح ملانتوئین در بدن که به واسطه تابش نور گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی صورت می‌گیرد سبب می‌شود تا فرد دچار بی‌خوابی شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.