۸۷ واحد صنفی در آذربایجان‌غربی در طرح حجاب پلمب شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم بوده و پلیس برابر وظیفه قانونی خود با جدیت در این راستا ورود کرده است، از پلمب ۸۷ واحد صنفی متخلف در استان خبر داد.

۸۷ واحد صنفی در آذربایجان‌غربی در طرح حجاب پلمب شدند

به گزارش ممتاز نیوز، سردار رحیم جهانبخش روز شنبه اظهار کرد: پلیس به استناد قانون، به عنوان مجری و ضابط قضایی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه قضاییه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب مردم دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری مفاد قانون است و در این راستا برابر قانون طرح عفاف و حجاب را در راستای مطالبات اکثریت آحاد جامعه و مسوولان به اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم است، افزود: این طرح به صورت هوشمند و برای تقویت و توسعه‌ حقوق شهروندی اجرا شده و پلیس از مشارکت و همراهی آحاد مردم در ارتقای امنیت عمومی قدردانی می‌کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی، اضافه کرد: با اشراف سایبری پلیس و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد شده و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

جهانبخش ادامه داد: از ۲۶ فروردین تاکنون یک هزار و ۸۵۱ فقره بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت که به یک هزار و ۳۷۶ واحد تذکر شفاهی داده شد و از ۳۸۸ واحد صنفی هم تعهد کتبی اخذ شد.

به گفته وی، همچنین تعداد پنج هزار پیامک تذکر به رانندگان خودروها که موضوع عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کردند، ارسال شده است.

جهانبخش با اشاره به اینکه برابر قانون و تدابیر ابلاغی آن دسته از خودروهایی که سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند در ابتدا تذکر و در صورت تکرار خودرو توقیف و واحدهای صنفی متخلف نیز به همین شیوه پلمب خواهند شد، گفت: مردم استان طی چند روز گذشته استقبال گسترده‌ای از طرح‌های پلیس داشته‌اند که در این خصوص از همکاری خوب شهروندان و اقشار مختلف قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.