۸ مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد محکوم شدند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم قطعی و محکومیت میلیاردی ۸ نفر از مدیران استان مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۵ خبر داد.

۸ مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد محکوم شدند

به گزارش ممتاز نیوز، حسن نگین‌تاجی گفت: برای ۸ نفر از مدیران این استان که در زمان تصدی مسئولیت، بدون توجه به قانون مربوط به ممنوعیت تغییر کاربری اراضی و قوانین مرتبط مبادرت به اعطای انشعابات خلاف مقررات کرده و سبب شدند اراضی درجه یک کشاورزی توسط افراد و برخی تعاونی‌ها به زمین‌های آماده و دارای امکانات برای فروش مسکونی تبدیل شوند، رای قطعی محکومیت صادر شد.

وی اظهار کرد: رای قاطع در دادگاه تجدید نظر صادر و به اجرای احکام جهت اجرای حکم ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پرونده این اشخاص با شکایت سازمان بازرسی استان تحت عنوان جرم و تخلف مدیران و ترک فعل آنها مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۵ بوده است بنابراین مدیران تصور نکنند که پس از اتمام دوران مدیریت یا حتی خدمت، مورد تعقیب واقع نمی‌شوند، بلکه دستگاه قضایی حتی سال‌ها بعد از خدمت افراد می‌تواند در موضوعات مربوط به حقوق عامه ورود کرده برخورد عبرت آموز نماید.

نگین تاجی تصریح کرد: این افراد بدون رعایت ضوابط قانونی و اجازه از کمیسیون ماده یک قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مبادرت به اعطای انشعابات آب و برق و گاز به افراد کرده‌اند که این اقدام سبب از بین رفتن کاربری باغات و کشاورزی و تبدیل زمین‌ها به مسکونی و در نهایت نقض قانون مبارزه با خرد شدن اراضی شده‌ است.

وی ادامه داد: محکومیت این افراد، هر نفر چندین میلیارد تومان است و البته بخشی از پرونده هنوز جهت رسیدگی به جرم تعداد دیگری از متهمین که از مدیران استان هستند،  مفتوح است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه قضایی با هیچ شخص و مقامی مماشات نکرده و تعارف ندارد و در راستای احقاق حقوق عمومی و حفظ و حراست از بیت‌المال و قطع دست درازی‌های از انفال و همچنین در راستای قانون برخورد با ترک فعل مدیران از وظایف قانونی خود، با شدت و قوت قانون را اجرا خواهد کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، نگین تاجی به مدیران توصیه کرد: ما در دستگاه قضایی استان، جلوی کار و تلاش و زحمت مدیران را نمی‌گیریم حتی حامی دولت و مدیران به صورت شبانه روزی هستیم اما مدیران لازم است حتما قبل از هر اقدامی یا با مشاوران حقوقی اداره خود مشورت کرده یا در صورت نداشتن مشاورین زبردست حقوقی در اداره، نسبت به اخذ مشاوره از حقوقدانان خارج از ادارات مانند مشاورین حقوقی بهره ببرند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

گفتنی است که بر اساس قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب برق گاز تلفن و فاضلاب و مدیرانی که انشعابات را به آنها داده اند طبق قانون محاکمه خواهند شد مگر این که شرایط قانونی را رعایت کرده باشند و البته قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و زراعی و باغی قانون بسیار مهمی است که در تولید محصولات کشاورزی موثر و از خرد شدن اراضی و تبدیل آنها به مسکن یا سایر استفاده ها جلوگیری می‌کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر متاسفانه به دلایل گوناگون انشعابات به مناطق دور دست یا محل هایی که فاقد کاربری مسکونی بوده اعطا و سبب از بین رفتن زمین های درجه یک کشاورزی و ایجاد بستر برای تبدیل آنها به زمین مسکونی شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.