۸ نکته برای مبتلا نشدن به سرطان

سرطان بیماری ای است که باید در مورد آن کاملا هوشیار باشیم

۸ نکته برای دورماندن از «سرطان»         
 
سرطان بیماری ای است که باید در مورد آن کاملا هوشیار باشیم. شاید باورش سخت باشد اما تنها با چند تغییر ساده در شیوه زندگی می توانید از سرطان دور بمانید، به همین سادگی! البته اگر این توصیه ها را جدی بگیرید نه تنها از سرطان ها بلکه از بسیاری از بیماری ها و علایم ناخوشایند دور خواهید ماند.

۱ تمام تلاش خود را کنید تا سالم بمانید. خوردن غذاهای سالم، فعالیت داشتن به صورت دایم و روش سالم زیستن همه می تواند تاثیر مثبتی بر توانایی شما در حفاظت از انواع سرطان داشته باشد. حتما آزمایش های لازم را انجام دهید و در مواقع لازم به پزشک مراجعه کنید.

۲ می توانید کیفیت تغذیه تان را با خوردن میوه سالم به عنوان پایه رژیم غذایی روزانه تان افزایش دهید. این گونه موادغذایی تامین کننده ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی محافظ بدن هستند که از بدن در مقابل سرطان محافظت می کنند. خوردن گیاهان با رنگ روشن توصیه می شود، زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری هستند. یک رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی به طور قطع خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۳ همه چربی ها بد نیستند اما حتما از مصرف بی رویه چربی های حیوانی بپرهیزید، به خصوص چربی که از منابع غیرارگانیک تهیه می شود. احتمال وجود هورمون های ترکیبی که میزان استروژن را افزایش می دهند، در این نوع موادغذایی زیاد است. استفاده از این غذاها احتمال مستعدشدن افراد را به سرطان های هورمونی مانند سرطان رحم و سینه افزایش می دهد.

۴ سعی کنید گوشت را با حرارت خیلی بالا نپزید و از سوختن آن جلوگیری کنید. حرارت بالا باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شود که به سلول های بدن آسیب می رساند و مقدمه ظهور سلول های سرطانی است. بهتر است مصرف گیاهانی مثل تره تیزک و شاهی را تا حد زیادی بالا ببرید، این موادغذایی به عملکرد کبد به طور چشمگیری کمک می کنند و از این طریق که باعث سم زدایی بدن شده و هورمون های زاید را دفع می کند.

۵ از سیگار بپرهیزید. سیگار باعث خلل در توانایی سم زدایی بدن شده و البته سمومی را هم وارد بدن کرده که به پیشرفت توده های سرطانی کمک می کند و منجر به بیماری های دیگر نیز می شود.

۶ از قرص های هورمونی هم بپرهیزید، این قرص ها میزان هورمون ها را افزایش می دهد و همچنین منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان هم می شود.

ترازو آینه سرطان نمای شماست

۷ به طور مرتب ورزش کنید و وزن خود را متعادل نگه دارید. چربی اضافی در بدن می تواند میزان هورمون استروژن را افزایش دهد و باعث ذخیره شدن این هورمون در بدن شود. واضح است که با حضور این هورمون که موجب برخی سرطان های وابسته به این هورمون می شود، چاقی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

۸ انتخاب های روزانه شما می تواند بدنی سالم و دور از سرطان برای شما به ارمغان بیاورد. تغییرات مثبت، هرچند کوچک در زندگی شما به میزان سلامت تان در دراز مدت به طرز چشمگیری کمک می کند. پس خوب بخورید، سالم بمانید و هر روز بهتر از دیروز زندگی کنید.
         
     
ترجمه: علی وزیری    
  روزنامه شرق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.