۹۲ نفر امسال در سواحل مازندران و گیلان غرق شدند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: از ۹۲ مورد غرق شدگی‌های سه ماه بهار و ۱۰ روز اول تابستان ۷۱ مورد (۷۷ درصد) در خارج از طرح سالم سازی دریا اتفاق افتاده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایلنا، در سه ماهه بهار و ۱۰ روز اول تیر (۱۰۳ روز) ۶۳ نفر در مازندران و ۲۹ نفر در گیلان غرق شده‌اند که عمده این غرق شدگی‌ها در دریا و خارج از طرح سالم سازی دریا روی داده است.

از ۶۳ مورد غرق شدگی استان مازندران در بازه زمانی یاد شده، ۵۵ مورد در خارج از طرح سالم سازی و از ۲۹ مورد غرق شدگی استان گیلان ۱۶ مورد در خارج از طرح سالم سازی روی داده است. به عبارت دیگر از ۹۲ مورد غرق شدگی‌های سه ماه بهار و ۱۰ روز اول تابستان ۷۱ مورد (۷۷ درصد) در خارج از طرح سالم سازی دریا اتفاق افتاده است.

بر اساس آمار پزشکی قانونی استان مازندران، ۹۸ درصد غرق شدگی‌های سال سواحل این استان، در سواحلی که طرح سالم سازی پیاده نشده روی داده است.

در سال قبل هزار و ۷۴ مورد مرگ بر اثر غرق شدگی در کشور اتفاق افتاد که ۲۱۵ مورد از این مرگ‌ها (با ۲۰ درصد نسبت به کل موارد غرق شدگی) فقط در استان مازندران اتفاق افتاده است. با اضافه کردن آمار استانهای گیلان (۱۰۷ مورد) و استان گلستان (۴۵ مورد) به آمار استان مازندران، جمع مرگهای ناشی از غرق شدگی استانهای همجوار با دریای خزر به ۳۶۷ مورد می‌رسد.

در خبری تأسف بار که دیروز در سواحل نور اتفاق افتاد نیز ۶ دانش آموز که در قالب یک اردوی ۹۰ نفره به سواحل خزر سفر کرده بودند دچار غرق شدگی شدند و جان خود را از دست دادند. با مرگ این دانش آموزان، آمار غرق شدگی امسال استان مازندران که در خارج از طرح سالم سازی اتفاق افتاده است به ۶۱ نفر رسید.

سواحل نور با ۱۲ مورد، ساری ۹ مورد، محمود آباد ۹ مورد، بابلسر ۹ مورد، بندر انزلی ۷ نفر و فریدونکنار با ۶ نفر، دارای بالا‌ترین تعداد غرق شدگی در میان شهرهای ساحلی مازندران و گیلان بوده‌اند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.