۹۳درصد اپراتورها سراغ شبکه‌های موبایلی مبتنی بر SDN می‌روند

۱۲ تیرماه ۱۳،

مطالعه تازهی که توسط مرکز Informa Telecoms & Media انجام شد نشان داد که تمامی اوپراتورهای مخابراتی در سراسر جهان می‌کوشند فناوری شبکه موبایلی مبتنی بر نرم‌افزار(SDN) را برای خود راه‌اندازی کنند و با سرعت بیشتر در این زمینه به جلو گام بردارند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این بررسی نشان داد، شبکه‌های SDN در مقیاس گسترده‌تر و به صورت انعطاف‌پذیرتر راه‌اندزی می‌شوند و از این رو ارایه نسل تازه سرویس‌ها با سرعت بالا از جمله سرویس‌های ویدیویی موبایلی آسان‌تر از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.
 
طبق نتایج مطالعه حاضر که شرکت تحقیقاتی Juniper Networks نیز آن را پشتیبانی کرد، کارشناسان دریافتند که در دوره زمانی طولانی‌تر بازارهای نوظهور نیز می‌توانند از فرصت‌های مربوط به این مدل تجاری بهره ببرند و اوپراتورهای موبایلی فعال در آن‌ها در این زمینه فعالیت کنند.
 
شبکه‌های یاد شده قابلیت‌های فراوانی را در اختیار اوپراتورهای فعال در بازارهای نوظهور می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارایه ابزارها و خدمات سودآور موبایلی در زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمتر اشاره کرد.
 
مرکز تحقیقاتی Informa توضیح داد که اوپراتورهای موبایلی با تمرکز بر شبکه‌های SDN در سه بخش مجزا می‌توانند منافع خود را محقق سازند که این سه بخش شامل جداسازی و کنترل طرح‌های اطلاعاتی، جداسازی اجزای شبکه و گسترش خدمات مبتنی بر رابط‌های برنامه‌های کاربردی می‌شوند.
 
این مطالعه روی بزرگت صنعت و تجارت در عرصه فناوری‌های ارتباطی انجام شد و کارشناسان دریافتند که ۹۳ درصد اوپراتورها پیش‌بینی می کنند طی ۵ سال آینده سراغ شبکه‌های SDN بروند و این در حالی است که نیمی از آن‌ها تا دو سال آینده چنین شبکه‌هایی را در اختیار خواهند گرفت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.