۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است

سخنگوی صنعت برق گفت: ۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است. بعد از آن با درصدی کمتر از گازوئیل و مازوت استفاده می‌شود، درصورتی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده و به اجبار از سوخت پشتیبان استفاده می‌کنند.

۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است

به گزارش ممتاز نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه گاز به عنوان سوختی مناسب برای نیروگاه‌ها که افزایش کارایی آنها و کاهش آلایندگی را نیز در پی دارد مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: با همکاری مشترکان مشکلی برای تامین گاز نیروگاه ها به وجود نخواهد آمد و امیدواریم که این همکاری ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت برق یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز است، گفت: در شرایط فعلی نیروگاه‌ها عمدتا ۷۵ درصد از سوخت گاز و حدود ۲۰ درصد از گازوئیل و نزدیک به ۵ درصد از مازوت استفاده می‌کنند البته در شرایطی که دما کاهش یابد، مجبور خواهیم شد تا میزان مصرف گاز را کاهش دهیم و از سوخت پشتیبان برای نیروگاه ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز برای نیروگاه ها، اظهار کرد: گاز سوخت بهتر و مناسب‌تری برای نیروگاه‌هاست چراکه باعث افزایش کارایی نیروگاه‌ها می‌شود و آلایندگی کمتری نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه باتوجه به مزایای استفاده از سوخت گاز اولویت صنعت برق استفاده از گاز در نیروگاه هاست، گفت: اگر مشترکان مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، چالش های موجود کاهش می یابد و می توانیم با سوخت گاز زمستان را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.