۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات درمانی عمدتا از بهداشت و سبک زندگی ‌نامناسب است و باید در قدم دوم بعد از کرونا دنبال تغییر سبک زندگی باشیم.

۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل است

به گزارش ممتاز نیوز، بهرام عین‌اللهی امروز ( ۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با بیان اینکه این منطقه در کشور و یک الگو است و مردم شهیدپرور، زحمت‌کش، مومن و بی‌ادعا با زحمات خود به مملکت خدمت می‌کنند، اظهار کرد: امروز مملکت شرایط خاصی دارد و دشمنان به دنبال صدمه به نظام هستند. مهم‌ترین کاری که در این شرایط می‌توان کرد حرکت، تلاش و تولید است که مهم‌ترین‌ راه مبارزه با دشمن و ادامه راه شهدا است.

عین‌اللهی با بیان اینکه شکر نعمت یعنی تلاش بیشتر و اگر خداوند به یک‌ منطقه نعمت داده ما با تلاش بیشتر می‌توانیم شکر نعمت کنیم، افزود: خیلی از کشورها ایران را می‌شناسند و دوست دارند ولی وقتی می‌گوییم دو محصول از کشور ما را نام ببرند، نمی‌توانند که این یک مشکل است و این مشکل باید با صادرات حل ‌شود. وقتی زیتون طارم را در همه دنیا بشناسند، هم ارزآوری ایجاد می‌شود و هم مصرف‌کننده کشور ما را می‌شناسد و باید در این راستا تلاش کنیم تا افتخارات ملی ما را نشان دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طول تاریخ نشان داده‌ایم که ایرانیان توانمند هستند و می‌توانند بزرگ‌ترین مشکلات را از سر راه بردارند و امروز همان‌طور که قدرت دفاعی ما پیشرفت کرده همه مسائل نیز می‌تواند به این شکل باشد و با کار و تولیدات داخلی می‌توانیم مشکلات را حل کرده و رو به روی دشمن بایستیم، عنوان کرد: امروزه امید اصلی ما به وجود جوانان علاقه‌مند، دانشمند و پرتلاش کشور است که دشمن نیز در فضای مجازی و سرمایه‌گذاری‌ها جوانان را نشانه گرفته‌اند که ما باید به این قشر توجه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نشان دادیم می‌توانیم با کرونا مبارزه کنیم و شعار نمی‌دهیم، بیان کرد: امروز مردم نشان دادند که می‌توانند در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن را دریافت کنند و اگر این کار را با امکانات خود انجام می‌دادیم بیش از یک سال طول می‌کشید ولی وقتی گروه‌های مختلف مردم و نیروهای مختلف وارد صحنه شدند، می‌بینیم که حماسه ملی آفریده شد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به‌دنبال ناامید کردن بوده ولی ما با دادن امید به مردم و تلاش بیشتر نشان داده‌ایم که می‌توانیم، اظهار کرد: امروزه به لحاظ داشتن امکانات مناسب، وجود دانشمندان، مهندسان بزرگ و منابعی که داریم، نباید دیگر نیازمند به خرید دارو و تجهیزات پزشکی از سایر کشورها باشیم و ما خودمان می‌توانیم این تجهیزات و داروها را در داخل تولید کنیم و در این راستا، در حال حاضر خوشبختانه ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل است و تنها ۳ درصد از داروهای مصرفی ما وارداتی هستند که این موجب ارزبری زیادی از کشور شده و باید تلاش کنیم که این ۳ درصد نیز در داخل کشور تولید شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود آمبولانس، توسعه بخش اورژانس و بخش سی تی اسکن باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲ تخته شهدای طارم را حتما به ۶۴ تخته ارتقا می‌دهیم و حق مردم است که امکانات خوبی داشته‌باشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.