‌الله سبحانی: از شهدا خجالت می‌کشم

یکشنبه ۲۲ مرداد – ۰۴:۵۶:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

   حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: صدام می‌خواست یک روزه ایران را بگیرد و ۸ کشور حاشیه خلیج فارس و غرب به او کمک می‌کردند اما به خاطر روحیه جهاد در جوانان نتوانست یک وجب از خاک ما را بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه جهاد در اسلام اظهار داشتند: علت شکست صدام در جنگ وجود روحیه جهاد در جوانان آن وقت بود و امروز هم انشا‌الله این روحیه در جوانان هست.
ایشان ادامه دادند: هر وقت تصویر شهدا را می‌بینم از درون خجالت می‌کشم که خون آنها به خاطر اسلام ریخته شد لذا باید همیشه از آنها با احترام یاد کرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم، به تفسیر آیاتی از سوره عادیات پرداختند و گفتند: اهمیت جهاد در اسلام به قدری است که خداوند در این سوره به اسب‌های مجاهدان قسم خورده تا مسلمانان همیشه جهادگر باشند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به شان نزول سوره عادیات گفتند: پیامبر‌(ص) علی‌(ع) را برای جهاد به منطقه‌ای فرستادند علی‌(ع) به همراه یارانش صبح گاهان به دشمن حمله کرده و آنها را غافلگیر کردند که این آیات نازل شد.
ایشان به معانی عادیات اشاره کرده و افزودند: عادیات به دو معناست یکی شترانی که به مشعر و منا می‌روند و دیگری اسب‌های جهادگران و معنای دوم بهتر است چون با سایر آیات تناسب بیشتری دارد.
معظم‌له در ادامه با بیان اینکه اگر قرآن‌شناس باشیم در قرآن تضادی نیست اظهار داشتند: قرآن گاهی انسان را با صفات بد مثل عجول، کفور و… یاد کرده و گاهی با صفات نیک مثل احسن تقویم، حامل امانت الهی و مسجود ملائکه یاد کرده که بیانگر صفات مختلف انسان است و در قرآن تضادی نیست.
ایشان افزودند: توده‌ای‌ها نسبت به قسم خوردن قرآن به اسب‌های جهادگران اشکار می‌کردند که به آنها می‌گوییم باید به آیات قرآن با دیده قرآنی نگاه کرد.
حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به خطبه امام حسن‌(ع) پس از شهادت حضرت علی‌(ع) گفتند: حضرت علی‌(ع) هنگام شهادت از مال دنیا فقط هفتصد درهم داشت و چنین شخصی باید الگوی ما و الگوی سردمداران و روسای جمهور دنیا باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۲۱۶۵۶۵۸۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.