‌شرایط بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی‌

۲۸م آذر ،

بینا- شورای‌ عالی بیمه، شرایط عمومی بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به ایران را تصویب کرد؛ در این آیین‌نامه کارمزد نمایندگان حداکثر ۱۰ درصد و کارمزد اتکایی اجباری ۱۲درصد تعیین شد.
شورای‌ عالی بیمه در اجرای ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری و دستور‌العمل موضوع ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۱ قانون برنامه چهارم توسعه «شرایط عمومی بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران» را در غالب آئین نامه شماره ۷۷ مشتمل بر ۷ ماده تصویب کرد.
طبق شرایط این بیمه‌نامه بیمه‌گر موظف است در صورت عدم صدور روادید به درخواست بیمه‌شده با کسر یک یورو از مبلغ حق‌بیمه، بیمه‌نامه را ابطال و باقیمانده حق‌بیمه را بازپرداخت کند.
همچنین بیمه‌گر موظف است در صورت صدور روادید و عدم انجام سفر به درخواست بیمه‌شده پس از انقضای مدت روادید با کسر یک یورو از مبلغ حق‌بیمه، بیمه‌نامه را ابطال و حق‌بیمه باقیمانده را بازپرداخت کند.
این گزارش حاکیست پوشش این بیمه‌نامه براساس مدت مندرج در بیمه‌نامه و حداکثر ۹۲ روز متوالی خواهد بود که آغاز آن از تاریخ ورود بیمه‌شده به کشور جمهوری اسلامی ایران است؛ این بیمه‌نامه پس از اتمام سفری که بیمه‌نامه به خاطر آن خریداری شده و یا خروج بیمه‌شده از مرزهای قانونی کشور هرکدام که زودتر حادث شود، از درجه اعتبار ساقط می‌شود و مهلت درخواست ابطال بیمه‌نامه حداکثر ۶ ماه از تاریخ صدور خواهد بود.
شورای عالی بیمه «تعرفه حق‌بیمه بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران و کارمزد نمایندگان موسسات بیمه و کارمزد اتکایی اجباری آن» را به شرح ذیل تصویب کرد:
الف- حداکثر حق‌بیمه در یک سفر هر مسافر عازم به ایران از تمامی مناطق جهان بر اساس یورو، مدت اقامت و سن به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

مدت سفر به روز تا ۱۲سال

۱۲تا ۶۵ سال

۶۵ تا  ۷۰ سال

۷۰ تا ۸۰ سال

۸۰ سال به بالا

۱-۷ ۲/۵ ۵ ۷/۵ ۱۰ ۲۰
۸-۱۵ ۵ ۱۰ ۱۵ ۲۰ ۴۰
۱۶-۳۱ ۶ ۱۲ ۱۸ ۲۴ ۴۸
۳۲-۴۵ ۱۰/۵ ۲۱ ۳۱/۵ ۴۲ ۸۴
۴۶-۶۲ ۱۲/۵ ۲۵ ۳۷/۵ ۵۰ ۱۰۰
۶۳-۹۲ ۱۵ ۳۰ ۴۵ ۶۰ ۱۲۰

ب- کارمزد نمایندگان موسسات بیمه‌ای برای بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران حداکثر ۱۰ درصد خواهد بود.
ج- کارمزد اتکایی اجباری برای بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران ۱۲ درصد تعیین می‌شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.