‌محسن رضایی شعار انتخاباتی‌اش را اعلام کرد

۱۶م اسفند ،

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌شعارمان برای انتخابات «پیروزی صداقت بر قدرت و ثروت» است.

ممتازنیوز: محسن رضایی ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از همه رسانه‌های لرستان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: بعد از جنگ من متوجه شدم که کشور در آینده با جنگ اقتصادی روبه‌رو می‌شود و اگر امروز به صحنه خدمتگزاری آمده‌ام با چشم باز و اطلاعات کامل به این عرصه وارد شده‌ام. 

وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری ۵۸ درصدی استان لرستان گفت: ما آمده‌ایم که بیکاری و گرانی را در جامعه با کارهای علمی و کارشناسانه حل کنیم. 

رضایی با بیان اینکه قول می‌دهم مشکلات لرستان در دولت آینده حل شود گفت: اولین مسئله در حل مشکلات استان لرستان بحث مدیریت است. 

دبیر تشخیص مجمع مصلحت نظام با بیان اینکه مردمی که توانسته‌اند جنگ را مدیریت کنند می‌توانند، اقتصاد، صنعت و معیشت خود را نیز مدیریت کنند، گفت: ثبات مدیریتی باید در لرستان حاکم باشد و این تنها توسط مردم این استان امکان‌پذیر است. 

وی افزود: برای استان‌هایی همچون لرستان یک برنامه ویژه اقتصادی تدارک دیده شده که در این برنامه نخبگان را موظف کردیم در مدیریت‌ها نظارت داشته باشند. 

رضایی با بیان اینکه صنعتی کردن معادن لرستان جزء یکی از برنامه‌های مهم ما است گفت: در حال حاضر تمام معادن سنگ این استان به صورت خام از لرستان خارج می‌شوند که اگر این معادن صنعتی شوند درآمد حاصله از آن‌ها شش برابر می‌شود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمینه جذب توریسم بخش‌های کشاورزی، دامپروری و غیره استان لرستان دارای استعدادهای فراوانی است که باید روی آن بیشتر کار شود. 

* یارانه‌های سبز به همه کشور داده می‌شود 

رضایی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در خرم آباد از پرداخت یارانه‌ سبز به همه مردم کشور خبر داد و گفت: همه مردم در دولت یازدهم می‌توانند از یارانه سبز بهره‌مند شوند. 

وی افزود: در برنامه‌های آینده در خصوص یارانه‌های سبز بیشتر توضیح می‌دهم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بحث گرانی‌ها در جامعه گفت: تنها ۳۰ درصد از این گرانی‌ها مربوط به تحریم‌هاست ۷۰ درصد از آن ها به سبب سوء مدیریت و عوامل داخلی است. 

رضایی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل گرانی ضعف مدیریت اقتصادی در کشور است که متأسفانه مسئولان زیر این بار سنگین مانده‌اند. 

وی افزود: مسئله دوم گرانی خود تحریمی است زیرا وضعیت اداری کشور مناسب تحریم بوده و مسئولان در این زمینه نتوانسته‌اند عکس‌العمل نشان دهند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عامل دیگر این گرانی خودزنی سیاسی است زیرا در وضعیت بی‌ثباتی اقتصاد کشور حل نمی‌شود. 

وی با برشمردن علل سخت شدن شرایط اقتصادی کشور تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها را عامل عمده وضع موجود دانست و یادآور شد: تحریم‌های دشمن یک سوم مشکلات را رقم می‌زند و سوء مدیریت خود تحریمی و خودزنی داخلی نیز دو سوم مشکلات را رقم زده‌اند که فشار اقتصادی را بر مردم رقم زده به طوری که قدرت خرید مردم نسبت به سال قبل به یک سوم رسیده است. 

* با شعار دادن مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسئله بیکاری گفت: مسئولان به جای شعار باید مشکل بیکاری را مرتفع کنند چرا که معیشت بدون کار معنا نمی‌یابد. 

رضایی خاطرنشان کرد: در بعضی از استان‌ها مانند لرستان خصوصی‌سازی جواب نداده که در این زمینه دولت وظیفه دارد خود سرمایه‌گذاری کند. 

وی خطاب به مسئولان گفت: مردم در کلنگ زنی استاد می باشند شما بیایید بودجه و اعتبارات را بدهید این‌ها خود کلنگ‌زنی می‌کنند. 

* من به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم 

محسن رضایی در ادامه در جواب سؤال یکی از خبرنگاران که آیا شما به نفع شخص خاصی کنار می‌روید، گفت: به نفع هیچ کس کنار نمی‌کشم و در صحنه می‌مانم زیرا یک زمانی به خاطر مردم کنار رفتم اما امروز اگر کنار بروم خیانت در حق مردم کرده‌ام. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وارد صحنه شده‌ام و تا آخر در صحنه می‌مانم. 

وی در خصوص ائتلاف تصریح کرد: ائتلاف من مگر بعد از انتخابات باشد. 

رضایی در خصوص این سؤال که نظر شما دربارهٔ ائتلاف ۲ + ۱ چیست، گفت: امیدوارم صحبت‌ها و اصولی که دارند را ادامه بدهند و در ائتلاف مسئله فردگرایی کنار برود و هدف تشکیل یک دولت قدرتمند باشد. 

وی تصریح کرد: این آقایان باید هدف از این کار را به طور شفاف برای مردم بیان کنند. 

* باید مذاکرات ۱ + ۵ را جدی بگیریم 

رضایی با بیان اینکه مذاکرات ۱ + ۵ را باید جدی بگیریم گفت: در بحث سیاست خارجی ما باید با کانال زنی در مذاکرات ۱ + ۵ وارد شویم زیرا این برای ما مهم و ضروری است. 

وی در ادامه با بیان اینکه قانون ایثارگران در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده گفت: حدود پنج ماه است که این قانون به دولت ابلاغ شده اما متأسفانه هنوز دولت آن را اجرایی نکرده است و می‌گویند که این طرح سه، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد این در حالی است که تمام هزینه این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان است. 

رضایی خاطرنشان کرد: شعارمان پیروزی، صداقت بر قدرت و ثروت است. 

وی گفت: نباید بیشتر از این فشار روی مردم بیاید زیرا وقتی تورم با بیکاری جمع شود شاخص فلاکت به وجود می‌آید. 

فارس


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.