‎قیمت میوه شب یلدا در نقاط مختلف تهران/ افزایش چشمگیر قیمت انار

۲۳م آذر ،

چکیده: مغازه داران در رابطه با اختلاف چند هزارتومانی بین قیمتهای یک نوع میوه، می گویند: قیمت محصولات را کیفیت و سایز آنها تعیین می کند و این عامل سبب نوسان چند هزارتومانی قیمتها در نقاط مختلف شهر می‌شود.

 ایرانیان  همه ساله مراسم شب یلدا را گرامی می دارند. با نزدیک شدن شب یلدا یکی از دغدغه های مردم این سرزمین تهیه میوه برای این شب است.

هر چند در حال حاضر همه نوع میوه‌ داخلی در بازار عرضه می‌شود اما در این میان تفاوت قیمت‌های جنوب و شمال تهران همچنان وجود دارد که مغازه‌داران سبب آن را کیفیت و هزینه بالای اجاره‌ها در شمال شهر عنوان می‌کنند.

گفتنی است قیمتهای زیر براساس گزارش میدانی خبرنگار ایلنا  از ۳ نقطه شهر تهران(منطقه ظفر، میدان انقلاب و میدان شهدا) گردآوری شده است، تا به نوعی قیمت جنوب، مرکز و شمال تهران مشخص شود.

براساس این گزارش، هر یک‌کیلوگرم نارنگی در شمال تهران ۳ هزار تومان در مرکز ۲۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۲۳۰۰ تومان، هر یک کیلوگرم انار در شمال تهران ۴۵۰۰ تومان در مرکز ۳۵۰۰ تومان و در جنوب تهران۲۵۰۰ تومان،، سیبب قرمز در شمال تهران۳ هزار تومان در مرکز ۲۵۰۰ تومان و در جنوب ۲۳۰۰ تومان، پرتقال  در شمال تهران ۳ هزار تومان در مرکز ۲۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۲۳۰۰ تومان و لیمو‌ترش در شمال تهران  ۵۵۰۰ تومان در مرکز ۴۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین هندوانه هر کیلوگرم در شمال تهران ۳۵۰۰ تومان در مرکز نیز ۳۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۳ هزار تومان، موز در شمال تهران هر کیلو گرم ۳۵۰۰ تومان در مرکز ۳۶۰۰ تومان و در جنوب تهران ۳ هزار تومان و خرمالو که به نظر می رسد گرانترین میوه این فصل باشد در شمال تهران هر کیلو گرم ۵ هزار تومان درمرکز تهران ۳۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۲۵۰۰ تومان، انگور در شمال تهران هر کیلو گرم ۴ هزار تومان در مرکز ۲۵۰۰ تومان و در جنوب تهران ۲هزار تومان عرضه می گردد.

مغازه داران در رابطه با اختلاف چند هزارتومانی بین قیمتهای یک نوع میوه، می گویند: قیمت محصولات را کیفیت و سایز آنها تعیین می کند و این عامل سبب نوسان چند هزارتومانی قیمتها در نقاط مختلف شهر می‌شود.

همچنین مهاجران، رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران نیز با بیان اینکه قیمت انار و هندوانه تا شب یلدا افزایش چشمگیری خواهد داشت، گفته است: هرکیلوگرم هندوانه هم اکنون در میدان مرکزی میوه و تره بار با قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه می گردد، البته ممکن است قیمت ها تا شب یلدا افزایش یابد و مردم می توانند به جای هندوانه نارنگی بخورند!


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.