۱میلیون کارت هوشمند سربازی

جام جم آنلاین: جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از صدور یک میلیون کارت هوشمند سربازی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، سردار ابراهیم کریمی در حاشیه جلسه ای که با حضور کلیه کارکنان سازمان وظیفه عمومی در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد، گفت: در گذشته مراجعات به این سازمان به قدری بود که توان پاسخ دهی به آنها را نداشتیم اما با تفویض اختیارات و ایجاد زیرساخت های لازم و اقدامات صورت گرفته از جمله سامانه های پیامک و تلفن گویا و غیره توانسته ایم تا روند مراجعات به سازمان را کنترل نماییم.

وی افزود: اما اتفاق جدیدی که در سازمان رخ داده که منجر به کاهش مراجعات و ارائه خدمات بهتر شده است‏‏، بهره وری از سیستم پیامک برای ارسال آخرین وضعیت فرد در خصوص امور وظیفه عمومی می باشد که در حال حاضر بصورت آزمایشی برای طرح تعویض کارت های معافیت به اجرا در آمده است.

جانشین سازمان وظیفه عمومی اظهارداشت: در این سیستم، فرد پس از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و به محض ثبت اطلاعات مربوط به کارت معافیت در این دفاتر، به صورت اتوماتیک پیامکی تحت عنوان بارکد پستی و تاریخ های صدور کارت و تحویل آن به پست برای متقاضی ارسال خواهد شد که این امر منجر به کاهش مراجعات حضوری به سازمان شده است.

سردار کریمی با اشاره به استفاده از این سامانه برای سایر امور سازمان وظیفه عمومی، گفت: انشاءالله در نیمه اول امسال پروژه مذکور را تکمیل کرده و برای سایر موارد مانند صدور کارت پایان خدمت نیز از سامانه پیامک استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تعویض کارت های قدیمی معافیت با کارت هوشمند از صدور حدود یک میلیون کارت هوشمند خبر داد و افزود: پیش از اجرای این طرح در سازمان حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون اطلاعات با وضعیت خدمتی نامشخص وجود داشت که به تبع آن آمارصحیحی از تعداد غایبین نیز نداشتیم اما با اجرای این طرح، اطلاعات سازمان از وضعیت خدمتی افراد در سیستم وظیفه عمومی کامل تر شده است.

سردار کریمی با اشاره به بکارگیری سیستم سنجش اصالت کارت ها، اظهارداشت: از مزایای دیگر اجرای طرح تعویض کارت های قدیمی معافیت و پایان خدمت با کارت های هوشمند، امکان بهره بری از سیستم اصالت کارت ها از سوی بانک ها، پلیس امنیت، راهنمایی و رانندگی و غیره و در نتیجه اجرای بهتر ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی (محرومیت های مشمولان غایب) می باشد که در نهایت منجر به کاهش تعداد غایبین نیز خواهد شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی از ثبت ۴۰۰ هزار معافیت تحصیلی برای دانشجویان در سال گذشته خبر داد و افزود : در سال گذشته برای کلیه دانشجویان جدیدالورود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) معافیت اولیه تحصیلی صادر گردید و انشاءالله با اقدامات صورت گرفته از ۱۵ مرداد ماه امسال برای تمام دانش آموزانی که به سن ۱۸ سال تمام می رسند، معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.