۱هزارمورد جهیزیه به دختران تحت حمایت کمیته امداد اهداء می شود

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س)؛

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: درهفته اول ذی الحجه ۱۰هزار مورد جهیزیه با مشارکت خیرین،درآمد های مردمی و اعتبارات دولتی به دختران تحت پوشش اهداء می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کمیته امداد امام خمینی(ره)،معاون حمایت وسلامت خانواده این نهاد گفت:کمیته امداد در تسهیل  و ترویج ازدواج به هنگام،آگاهانه وآسان برای جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوارهمیشه پیش قدم بوده و برنامه هایی در نظر گرفته است.
علی محمد ذوالفقاری افزود:در تلاش هستیم امسال،مبلغ سرانه پرداختی جهیزیه دختران تحت حمایت تا سقف ۲میلیون تومان افزایش پیدا کند.
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه ازدواج به عنوان راه حلی اجتماعی و پسندیده و وسیله ای برای سامان دادن و ثبات زندگی جوانان است کمیته امداد حدود ۲۰سال است که در امر ازدواج و تهیه جهیزیه برای نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت در سطح وسیعی کمک کرده است.
ذوالفقاری با بیان اینکه  تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیبهای فردی،اجتماعی از قبیل:طلاق،اعتیاد و بزهکاری یکی از        برنامه های مهم این نهاد است،خاطرنشان کرد:تامین بسترهای توانمندی و خوداتکایی در سایه آرامش،آسایش و سلامت کانون خانواده،حفظ و تقویت حمایتی به منظورخروج زوج های جوان از پوشش خدمات مستمراز دیگر اهدافی است که این نهاد هرساله در اولویت کار خود قرار می دهد.
معاون  حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) گفت:امداد برای آینده نیز برنامه های مختلفی از جمله :افزایش بهره وری از منابع مالی از طریق برنامه ریزی جهت توزیع اقلام سبد جهیزیه،پیگیری و توسعه رویکرد مشاوره وآموزش ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و پایدار و همچنین تسهیل ازدواج دختران سن بالا از طریق اتخاذ رویکرد ویژه به مسائل آنان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار را در دستور کار دارد./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.