برنامه‌ریزی در بخش “مسکن” مشکلات انبوه‌سازان را حل می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان قم گفت: برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر حمایتی دولت در بخش مسکن مشکلات پیش‌روی انبوه‌سازان را برطرف خواهد کرد.

محمدعلی ربانی، دبیر انجمن انبوه‌سازان استان قم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سردرگمی انبوه‌سازان در رابطه با سیاست دولت را یکی از مشکلات پیش‌ روی این صنعت دانست و افزود: متاسفانه سیاست‌های وزارت مسکن و شهرسازی برای انبوه‌سازان توجیه نشده و مشخص نیست که دولت برای رفع مشکل مسکن چه برنامه‌ای در آینده دارد.
 
وی تصریح کرد: چنانچه نرخ سود بانکی و تسهیلات متوازن با یکدیگر کاهش یابد بازار تولید مسکن رونق می‌گیرد.

ربانی خاطرنشان کرد: با کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری در بانک نخواهند داشت و به سمت‌و‌سوی سرمایه‌گذاری در چرخه‌ تولیدی کشور ترغیب خواهند شد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن افزود: به هر حال تولید به لحاظ اینکه نیاز به تسهیلات دولتی و بانکی دارد لاجرم باید از بانک‌ها هم تسهیلات بگیرد و تسهیلاتی را که بانک‌ها می‌دهند بالای ۲۷ درصد خواهد بود.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات برای تولید‌کننده مقرون به صرفه نیست و در نتیجه تولید متوقف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح تولید مسکن متاسفانه مورد بررسی واقع نشده و انبوه‌سازان مسکن نمی‌دانند چه برنامه‌ای برای آینده خود داشته باشند.

ربانی اضافه کرد: چنانچه نرخ سود بانکی، تسهیلات و وام‌ها به عدد ۱۰ نزدیک شود، تولید رونق و انبوه‌سازان تمایل به ورود به چرخه تولید مسکن خواهند شد.

وی یادآور شد: با نبود تدابیر صحیح و درست برای کنترل بازارهای شبه مالی چون ارز و سکه فعال خواهند شد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان اظهار داشت: با به کارگیری موارد گفته شده و نظارت و پایش مسئولان مربوطه، رونق دلالگری و واسطه‌گری در بازار ارز و سکه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.