۱٫۵میلیون واحد روستایی نیازمند نوسازی

۰۶خردادماه،

به گزارش نوساز به نقل از خبرگزاری فارس، علی نیکزاد در مراسم تجلیل از خیران بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، افزود: در آن زمان بسیار‌ها این حرف را باور نکردند اما امروز شاهد هستیم که در این مدت، بازسازی ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد آغاز شده که یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: در زمینه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، در هشت ساله دولت دکتر احمدی‌نژاد نسبت به هشت‌ساله قبل از آن، ۲۶ برابر کار شده است که البته این به معنی زیر سوال بردن خدمات گذشتگان نیست.

نیکزاد با بیان اینکه هم‌اکنون ۱٫۵ میلیون واحد روستایی داریم که مقاوم‌سازی نشده است، افزود: اگر برای این واحدها برنامه‌ریزی نکنیم با زلزله‌های کوچک هم تلفات خواهیم داد و این نگرانی در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در زلزله ارسباران، تعدادی از عزیزان خود را از دست دادیم، اظهار داشت: این اتفاق، مصیبت بزرگی برای ما بود؛ اما شرف، غیرت و ایمان مردم ایران سبب شد که از این مصیبت، سعادت به وجود آید.

وی با اشاره به اظهار رضایت مقام معظم رهبری از روند امداد و نجات در زلزله ارسباران، افزود: مسأله زلزله، مسأله مهم و اولویت‌دار دولت بود و با توجه به وسعت زلزله، کسی باور نمی‌کرد که در این مدت کوتاه کار به این بزرگی انجام شود.

نیکزاد به حضور رییس جمهور در جلسه شورای مدیریت بحران استان در تبریز اشاره و تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای تامین اعتبار این کار بزرگ در یک جلسه بی‌سابقه بود و بانک مرکزی هم برای اولین بار ۵۰ درصد اعتبار را یک‌جا به بنیاد مسکن پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که شرمنده مردم نشدیم، افزود: دولت آن‌چه در توان داشت برای این مردم به میدان آورد و چیزی کم نگذاشت؛ هرچند ادعا نداریم که به اندازه شأن و جایگاه این مردم کار کرده‌ایم.

نیکزاد از حضور خیرین در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد و گفت: اگر نیت پاک خیرین و حضور آنها که برگرفته از عشق و ایمان به مولای متقیان است، نبود این کار بزرگ به نتیجه نمی‌رسید و امیدواریم همه این کارها نجات‌بخش ما در روز آخرت باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده معاون اول رییس جمهور در خصوص بازسازی دو ماهه مناطق زلزله‌زده ارسباران، گفت: در آن مقطع فشارهای بسیاری بر روی آقای رحیمی وارد کردند اما بنده معتقدم که این وعده، لطف خدا بود؛ چرا که سبب شد ما با تمام توان و تمرکز همه امکانات به صحنه بیاییم.

وی با بیان اینکه متاسفم برای کسانی که در آن زمان، بحث‌های انتخاباتی مطرح می‌کردند، افزود: دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده عزم راسخ داشت و اراده‌ای جز این در میان نبود؛ اما بعضی‌ها به دنبال مچ‌گیری بودند که این بی‌انصافی است.

نیکزاد تاکید کرد: البته مردم غیور و باشرف آذربایجان، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی زدند که قصد داشتند با سوءاستفاده از زلزله، نظام و دولت را زیرسئوال ببرند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.