۱۰درصد زوج های کشور ناباور هستند / تکنیک انتخاب جنین انسان در کشور راه اندازی می شود

رییس انجمن علمی باروری و ناباروری ایران گفت: تکنیک پیشرفته انتخاب جنین انسان برای نخستین بار در کشور طی دو تا سه ماه آینده در شهر یزد به اجرا در می آید.

10درصد زوج های کشور ناباور هستند / تکنیک انتخاب جنین انسان در کشور راه اندازی می شود

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر محمد علی خلیلی درخصوص جزییات این تکنیک جدید به ایرنا گفت: در این روش با کمک دستگاه از ابتدای مراحل تشکیل جنین در آزمایشگاه، فیلم برداری دقیق صورت می گیرد و متخصصان جنین شناس بهترین جنین را انتخاب و به رحم مادر انتقال می دهند تا باروری موفق حاصل شود. 

وی درباره دیگر روش های پیشرفته درمان ناباروری در کشور اظهار کرد: یکی از این روش ها، بزرگنمایی اسپرم تا اندازه ۶هزار است که در این روش دقت انتخاب اسپرم برای باروری افزایش خواهد یافت و باروری را امکان پذیرخواهد کرد. 

خلیلی با بیان اینکه امکان حفظ تخمک زنان و اسپرم مردانی که دچار سرطان شده اند در ایران وجود دارد افزود: یکی از روش های حفظ باروری در کشور انجماد و نگهداری تخمک و اسپرم است به گونه ای که بیماران مبتلا به سرطان قبل از اقدام به شیمی درمانی می توانند با این روش تخمک و یا اسپرم خود را تا مدت ها زنده نگه دارند و بتوانند در آینده صاحب فرزند شوند. 

به گفته رییس انجمن تخصصی باروری و ناباروری ایران، روش انجماد تخمک و اسپرم در کشور در شهرهای تهران، یزد و اصفهان صورت می گیرد. 

خلیلی با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده در کشور حدود ۱۰ درصد زوج ها نابارور هستند گفت: مطالعات پژوهشگران در استان های مختلف نشان می دهد در استان کرمان ۱۳ درصد، هرمزگان ۱۳ درصد، سیستان و بلوچستان ۱۲ درصد ، خوزستان ۹ درصد ، تهران ۵/۷ و استان فارس ۷ درصد زوج ها نابارور هستند. 

وی از برگزاری بیستمین کنگره تخصصی باروری و ناباروری ایران در روزهای ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری به میزبانی اصفهان خبر داد و گفت: در کنگره امسال سعی شده است تا جدیدترین روش های موفق برای باروری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

متخصص جنین شناسی اضافه کرد: این دوره از همایش در محورهای اصلی ناروری زنان، ناباروری مردان، آزمایشگاه، جنین شناسی، مباحث سلول های بنیادی، حفظ باروری و اخلاق باروری برگزار می شود و بیش از ۴۰۰ مقاله علمی در این محورها به دبیرخانه کنگره ارایه شده است. 

به گفته وی ۲۰ پانل تخصصی در رشته های مختلف اورولوژی ، جنین شناسی ، زنان ، انکولوژی نیز در این همایش پیش بینی شده است.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.