۱۰درصد سردرد کودکان در سنین مدرسه سردردهای میگرنی است

۷ م دیماه ،

۱۰درصد سردرد کودکان در سنین مدرسه سردردهای میگرنی است

10درصد سردرد کودکان در سنین مدرسه سردردهای میگرنی است

استاد علوم پزشکی تهران گفت: در تمام دنیا ۱۰درصد سردرد کودکان درسنین مدرسه به سبب سردردهای میگرنی است.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود رضا اشرفی فوق تخصص اعصاب کودکان در سومین کنگره سردرد در جمع خبرنگاران گفت: سردرد در کودکان بروز می کند و بسیاری از خانواده ها بسیار از آن آگاه نیستند و در صورت بروز عواملی از عفونت و تب از سردرد آگاه می شوند. شایعترین سبب در کودکان سردردهای میگرنی است که سبب خاصی برای آن پیدا نشده ولی سابقه خانوادگی تأثیر بسیاری در آن دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط دادن آن به سینوزیت در خانواده های ایرانی شایعه است افزود: بر خلاف تصور بیشتر خانواده ها سردرد در بزرگسالان و کودکان را به مشکلات چشم و سینوزیت ربط می دهند که این تصور بسیار درستی نیست حداقل ۱۰ درصد سردرد کودکان در سنین مدرسه به سبب سردردهای میگرنی است.بطوریکه در یک مطالعه که در یزد انجام گرفته است این میزان به ۱۲ درصد رسیده است.

اشرفی تصریح کرد: سردرد میگرنی کم کم آغاز و شدت آن بیشتر می گردد. این در کودکان با علائمی مانند رها کردن ترس از صدا و گریز از بو و خوابیدن در یک محیط عاری از نور همراه است.

استاد علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تشخیص این نوع سردردها با معاینات و شرح حال و استفاده از تصویر برداری مغز آغاز می گردد، به تشخیص اگر فواصل سردرد طولانی باشد سردرد خطرناکی نبوده و با استفاده از مسکن بهبود میابد اگر شدت سردرد ها به گونه ای باشد که کودک را اذیت کند با علاوه بر مسکن روشهای پیشگیری نیز مانند پرهیز از مواد غذایی از جمله سوسیس و کالباس و شکلات و بعضی از پنیرها پیشنهاد شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.