۱۰هزار یتیم درکشور بدون حامی هستند

به گزارش ایرنا،علی محمد ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه در آیین ضیافت افطارایتام ونخبگان دانش آموز زیر پوشش کمیته امدادامام (ره) هرمزگان افزود:هشت درصد از ایتام بدون حامی زیرهفت سال، سه درصد بین هفت تا ۱۲ سال و۵۰ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ سال ومابقی نیز بالای ۱۸سال سن دارند.

وی بیان داشت: هم اکنون ۲۷۰ هزار نفر یتیم درکشور زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۶۱۰هزار حامی از آنها حمایت می کنند.

ذوالفقاری اظهارداشت که ۱۲هزار یتیم در کشور از وجود پدر و مادر محرومند و به طور متوسط هر سه ماه یکبار بر ایتام تحت پوشش اضافه می شود که نیاز به حامی جدید است.

وی گفت: سال گذشته نیز درطرح اکرام ایتام حدود یکهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال برای حمایت و پشتیبانی مالی به یتیمان و خانواده های نیازمند جذب شد.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد:با اجرای طرح محسنین در ماه مبارک رمضان نیز ۱۲ هزار خانوار دارای سرپرست صعب العلاج و سرطانی از مزایای معنوی و اقتصادی این طرح بهره مند می شوند.

ذوالفقاری اضافه کرد: طرح کوثر نیز از دیگر طرح های کمیته امداد کشور است که در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ هزار دختر و ۱۵ هزار پسر در شرایط ازدواج با دریافت کمک های نیکوکاران و دولت زندگی خود را آغاز می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز دراین مراسم گفت: تلاش می شود در ماه مبارک رمضان ایتام بدون حامی استان از حمایت های مادی و معنوی حامیان برخوردار شوند.

مرتضی موصلی افزود که ۱۳ هزار و ۸۰۰ یتیم زیر پوشش کمیته امداد کمیته امداد استان هرمزگان هستند که ۹۵ درصد این ایتام دارای حامی هستند.

وی بیان داشت:در ماه مبارک رمضان ۱۲ هزار سبد غذایی خشک بین حدود ۳۲ هزار خانوار نیازمند و بدون سرپرست در روستاها و شهرهای محروم استان توزیع می شود.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: در شب های ماه مبارک رمضان برای آشنایی بهتر با مشکلات خانواده های ایتام و ترویج فرهنگ نوع دوستی با حضور استاندار ، مدیران و افراد نیکوکار از خانواده های ایتام سرکشی می شود. ک/۳

۷۱۹۵/۶۶۸ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۴۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.