۱۰ دانشگاه دخترانه تاسیس می‌شود

جام جم آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر مجوز تاسیس ۱۰ دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه صادر شده است.

کامران دانشجو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود : وزارت علوم برنامه هایی برای ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی و استفاده از متون اسلامی در دروس دانشگاهی در نظر دارد . در حال حاضر مجوز ایجاد ۱۰ دانشگاه دخترانه صادر شده و تجربه نشان می دهد که استقبال از این گونه د انشگاه ها بسیار خوب است .

وی که در حاشیه مراسم گشایش کرسی یونسکو در زمینه همکاری های صنعت و دانشگاه در ایران با خبرنگاران سخن می گفت ، خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۴۰ طرح کلان ملی به دانشگاه ها واگذار شده است و واگذاری این پروژه به دانشگاه ها به عنوان حمایت های تشویقی از دانشگاه است چرا که دانشگاه ها علاوه بر استفاده از اعتبارات این پروژه ها از مزایای اجرای پروژه های علمی نیز بهره مند می شوند.وزیر علوم در مورد نحوه تامین اعتبارات این پروژه ها گفت : دو وزارتخانه علوم و صنعت، معدن و تجارت تامین این اعتبارات را برعهده خواهند داشت.

دانشجو به ایجاد کرسی های ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲ کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه با همکاری سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو ) ایجاد شده است و امیدوارم که با همکاری یونسکو، این مراکز در سطح ملی و فراملی ماموریت های لازم را انجام دهند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.