۱۰ قلم کالای “صادراتی” اعلام شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در ۹ ماهه سال جاری صادرات سنگ آهن هماتیت به ارزش یک میلیارد و ۴۴ میلیون دلار درصدر کالاهای صادراتی قرار گرفت.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در ۹ ماهه سال جاری سنگ آهن هماتیت به وزن ۱۶٫۱۴۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۴ میلیون دلار در صدر کالاهای صادراتی قرار گرفت.

میزان صادرات این محصول از نظر وزنی ۲۲٫۶۰ درصد و از نظر ارزشی ۸۷٫۳۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رتبه دوم صادرات را قانون به خود اختصاص داده است که دو میلیون و ۴۴۸ هزار تن به ارزش ۸۷۷میلیون دلار از کشور صادر شده است این میزان صادرات از نظر وزنی و ارزشی ۶٫۷۱ درصد و ۶٫۶۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. قیر نفت، پروپان مایع شده، بوتان مایع شده در رده های بعدی صادرات قرار دارند.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار تن سیمان پورتلند به ارزش ۶۹۴ میلیون دلار در مدت یاد شده صادر شده است که از نظر وزنی ۹٫۸۸درصد افزایش و از نظر ورزشی ۱٫۸۸درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گفتنی است، پلی اتیلن گرید فیلم به وزن ۴۸۰ هزار تن به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار صادر شده و همچنین ۵۶۵ هزار تن گاز نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش ۵۲۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید، ۵۷ هزار تن انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه یا خشک به ارزش ۴۶۳ هزار دلار از کشور صادر شده است که از نظر وزنی ۲۳٫۰۴ درصد و از نظر ارزشی ۲۳٫۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.