۱۰ پیروزی و یک شکست حاصل تلاش نوجوانان کشتی ایران در ترکیه

به گزارش ایرنا، مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام ‘ظفر’، امروز (جمعه) با حضور کشتی گیران کشورهای مختلف از جمله ایران در شهر ‘کوش آداسی’ ترکیه

آغاز شد.

حاصل کار کشتی گیران نوجوان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در صبح روز نخست این مسابقه ها، ۱۰ پیروزی و یک شکست بود.

تنها شکست نوجوانان کشتی کشورمان در رشته فرنگی بود که ‘حسین خواجه وند’ در وزن ۶۹ کیلوگرم مغلوب کشتی گیر تیم

ترکیه شد.

وی در وقت های نخست و سوم در حالی که کشتی گیر ترکیه در خاک قرار داشت، نتوانست از حریف امتیاز بگیرد تا کشتی گیر کشور میزبان پیروز از تشک خارج شود.

خواجه وند که در دور نخست استراحت کرده بود،‌ اکنون باید منتظر بماند تا در صورت راه یافتن کشتی گیر ترکیه به دیدار پایانی این وزن، شانس خود را برای کسب مدال برنز بیازماید.

در دیگر رقابت های صبح امروز، در رشته کشتی فرنگی و در وزن ۴۲ کیلوگرم،‌ ‘احسان محمدی’ و ‘عبدالحسین جهانبخش’ نمایندگان کشورمان، کشتی گیران ترکیه را شکست دادند. در این بین، جهانبخش حریف خود را ضربه فنی کرد.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، ‘مهران داداشی’ نیز نماینده ترکیه را برد.

‘مهدی فلاح’ دیگر کشتی گیر فرنگی کشورمان در وزن ۶۹ کیلوگرم هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با کشتی گیر ترکیه مبارزه کرد و توانست بر حریف خود غلبه کند.

در رقابت های کشتی آزاد، شاگردان ‘مراد محمدی’ ملی پوش سابق کشتی آزاد ایران، رقابت های صبح امروز را بدون شکست پشت سر گذاشتند.

‘مرتضی فرزین فر’ در وزن ۴۲ کیلوگرم، نماینده ترکیه را شکست داد.

‘مرتضی غیاثی’ در وزن ۵۴ کیلوگرم، کشتی گیر قزاقستان را برد.

در وزن ۶۹ کیلوگرم، ‘رضا مظفری’ ابتدا نماینده قزاقستان را برد و در دومین مبارزه اش حریف قدرتمند خود از روسیه را شکست داد.

‘پژمان فضل الله تبار’ دیگر نماینده ایران در وزن ۶۹ کیلوگرم، در مبارزه نخست خود کشتی گیر ترکیه را با شکست بدرقه کرد و در دومین رقابت خود مقابل نماینده روسیه به پیروزی دست یافت.

در این مسابقات که به مدت سه روز برگزار می شود، ۳۵۰ کشتی گیر در هر دو رشته آزاد و فرنگی از ۱۰ کشور ترکیه، ایران، گرجستان، بلغارستان، فرانسه، مجارستان، جمهوری آذربایجان، عراق، روسیه و آلمان شرکت دارند.

خاورم. ** ۲۰۱۰ ** ۲۳۰

ورزشی. **‌ ۱۵۸۹ **‌

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.