۱۰ گروه شغلی تحت پوشش بهداشت حرفه ای قرار گرفتند

در سال جاری ۱۰ گروه شغلی تحت پوشش بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رضا عزتیان، رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه نخستین نشست استقرار خدمات بهداشت حرفه ای در بیمارستان ها و استانداردهای اعتبار بخشی، ضمن بیان این مطلب گفت: در سال جاری سعی شده خدمت رسانی نیز به گروه های شغلی تحت پوشش افزایش پیدا کند.

دکتر رضا عزتیان اضافه کرد: آخرین گروه هایی که به این جمع مشاغل خاص در وزارت بهداشت در سال جاری پیوستند کارمندان دولت، نیروهای مسلح و شاغلین بیمارستان ها هستند که امید داریم سطح خدمات بهداشت حرفه ای این گروه ها نیز بهبود یافته باشد.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح استقرار خدمات بهداشت حرفه ای در بیمارستان ها و استانداردهای اعتبار بخشی، گفت: این فعالیت در طول دو سال گذشته در سطح وزارت به صورت جدی پییگری شده و از سال ۸۸ آغاز شد.

وی افزود: از سال ۹۰ با برگزاری یک کارگاه باز آموزی کشوری که در استان البرز برگزار شد مقرر شد تا آخرین یافته های علمی در زمینه خدمات بهداشت حرفه ای به بیمارستان ها برای کارشناسان بهداشت حرفه ای مستقر در بیمارستان ها ارایه شود.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در ادامه گفت: امروز کارشناس بهداشت حرفه ای مسئول در بیمارستان ها می توانند منبع مهمی برای تبادل تجربیات در سطح خدمات بهداشتی که در بیمارستان ها می تواند مورد اجرا قرار گیرد، باشند.

دکتر عزتیان، با اشاره به آمادگی اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در زمینه ایجاد ساختار بهداشت حرفه ای برای خبرنگاران، اظهار داشت: به دلیل استرس زا بودن و همچنین قرار گرفتن در معرض عوامل زیان آور، گروه شغلی خبرنگاران نیز جزء گروه هایی به شمار می رود که می تواند مشمول این خدمات بهداشت حرفه ای باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.