۱۰ آزمایشگاه تخصصی پزشکی قانونی در کشور فعال است

‘عبدالرزاق برزگر’ روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در بیرجند ، ارتقای آزمایشگاه های استانها را از برنامه های شاخص این سازمان طی سال جاری اعلام کرد و گفت: در این راستا آزمایشگاه های استانها به سطح سه و آزمایشگاه قطب به سطح یک ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: همچنین تجهیز آزمایشگاه های استانها، تقویت نیروی انسانی و روش های آزمایشگاهی جدید به منظور سرعت بخشی به نتیجه آزمایشات از دیگر برنامه های این مجموعه در سال جاری است.

معاون سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: استانها به تناسب جمعیت و نیازهای مردمی دارای آزمایشگاه های با سطوح مختلف هستند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و حمایتهای دولتی در آینده تمام آزمایشات در استانها را فراهم کنیم.

وی از مجهز شدن دو استان کرمانشاه و خوزستان به مرکز ژنتیک طی سال آینده خبر داد و اظهار داشت: همچنین این مرکز در استان سیستان و بلوچستان نیز امسال راه اندازی می شود.هم اکنون شش مرکز ‍ژنتیک در استانهای تهران، اصفهان، مشهد، آذربایجان شرقی، فارس و مازندران فعال است.

معاون سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه مرکز ‍ژنتیک یکی ازضرورتهای پزشکی قانونی بوده و باید در استانها راه اندازی شود، عنوان کرد: به دلیل اینکه این مرکز نیازمند تجهیزات تخصصی و نیروی انسانی متخصص است، به گونه ای برنامه ریزی شده که استانهای فاقد مرکز بتواند از مراکز استانهای همجوار استفاده کنند.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بخش نمونه گیری ‍ژنتیک در آزمایشگاه تخصصی پیش بینی شده است، افزود: این بخش از سفرهای مراجعان به استانهای دیگر جلوگیری کرده و تنها نمونه به استانهای همجوار ارسال می شود.۶۶۵/۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۷۱۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.