۱۰ تا ۱۲ میلیون صرفه‌جویی ارزی با تولید واکسن ضدهاری

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید انتقال خون استان تهران و در روز جهانی اهداکنندگان خون، اظهار داشت: حیات ما به خون وابسته است و ما به کلمه خون احترام می‌ گذاریم.

وی با اشاره به شعار امسال روز اهداکنندگان خون “هر اهداکننده یک قهرمان است” تصریح کرد: اهداکنندگان شایسته تقدیر هستند و در شرایطی که سلامتی دغدغه مردم امروز جهان است، به شدت نیاز به خون و فرآورده‌های خون داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: عامل اصلی حیات، رساندن خون به مجروحان و بسیاری از بیماران نظیر مبتلایان به تالاسمی که نیاز به دریافت مکرر خون دارند است، به همین خاطر اهدای خون برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وحید دستجردی با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون در کشور ۲۶/۲ به ازای هر هزار نفر است، عنوان کرد: اهداکنندگان خون به طور حتم قهرمانان جامعه هستند و حائز رتبه نخست شاخص اهدای خون در منطقه هستیم.

به گفته وزیر بهداشت و درمان، سازمان انتقال خون با بهترین امکانات، تجهیزات و دانش، خون و فرآورده‌های خونی را به مردم عرضه می‌کند و اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه نشانگر تلاش مجموعه پرسنلی سازمان انتقال خون است، به گونه‌ای که امروز هیچ شخصی برای تامین خون دچار زحمت و دردسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون خدمات خوبی در ۲۱۸ پایگاه انتقال خون به مردم ارائه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر سه پایگاه دیگر در کشور در حال ساخت هستند و عملیات عمرانی مربوط به افتتاح ۱۷ پایگاه دیگر نیز در شهرستان‌ها آغاز شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.