۱۰ قلم “کالای عمده” وارداتی اعلام شد/ “برنج” صدر نشین “واردات”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در ۹ ماه سال جاری واردات برنج به میزان یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن به ارزش ۱ میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار، در صدر کالاهای وارداتی آذر ماه قرار گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،براساس تازه ترین آمار گمرک جمهوری اسلامی، در ۹ ماه سال جاری واردات برنج به میزان یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن به ارزش ۱ میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار، در صدر کالاهای وارداتی آذر ماه قرار گرفت.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، در این مدت ۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تن کنجاله به ارزش ۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۲ درصد از نظر وزنی و ۱۲٫۶ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

همچنین در این مدت ذرت به وزن ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تن به ارزش ۹۱۵ میلیون دلار به کشور ایران وارد شده است که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد کاهش در وزن و ۲۹٫۹۷ درصد کاهش ارزشی را نشان می دهد.

از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تن گندم به ارزش ۸۶۹میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به سال قبل ۵۵ درصد از نظر وزنی و ۵۴ درصد از نظر ارزشی کاهش رانشان میدهد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از ۶۰ هزار تن وسایل نقلیه با موتور پیستونی داخلسوز به ارزش ۷۹۴ میلیون دلار به کشور وارد شده است که از نظر وزنی و ارزشی از رشد ۱۱۱٫۶۸ درصدی و ۱۵۰٫۶۶ درصدی برخوردار است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید ۴۹۶ هزار تن روغن خام سویا به ارزش ۶۱۱ میلیون دلار به کشور وارد شده است که افزایش ۲۹٫۷۰ درصدی از نظر وزنی و ۲۳٫۱۷ درصد از نظر ارزشی را به همراه داشته است.

شکر تصفیه نشده نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش وزنی داشته است و در همین مدت ۹۹۳ هزار تن به ارزش ۵۴۱ میلیون دلار وارد کشور شده است.

 ۵۳۸ هزار تن پالم اولئین به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار در این مدت به کشور وارد شده است که از نظر وزنی ۵۱٫۰۱ درصد و از نظر ارزشی ۲۸٫۱۵ درصد افزایش  داشته است.

همچنین ۴ هزار تن مکمل دارویی که مشابه داخلی ندارند به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است که از نظر وزنی ۱۶٫۷۹ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱٫۲۹ درصد کاهش داشته است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید : ۱۰هزار تن ماژول نمایشگر متشکل ازصفحه lcd  یا led  پلاسما به ارزش ۵۰۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است .  

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.