۱۰ مجلس شبیه خوانی در تئاتر شهر/ استقبال پرشور مردم در شب‌های احیا

اردیبهشت ۱۴۰۳

خوشبختانه به همت دفتر تعزیه اداره کل هنرهای نمایشی طی سال و در دو مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و دیگری در ماه مبارک رمضان وشب‌های قدر که شاهد اجرای تازهترین تولیدات هنرمندان در حوزه تعزیه هستیم.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، اجرای مجالس تعزیه در این شب ها امری هنرمندانه و منطبق با اندیشه ها و باورهای مذهبی آنها بوده است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلین رحیم جعفری مدیر دفتر تعیه، یکی از این اهداف عزاداری برای شهادت حضرت علی(ع) و دیگری شناسایی و ساماندهی گروه های تعزیه در سطح کشور است که با اجراهای این گروه ها امکان آشنایی بیشتر با این هنر فراهم می گردد.

امسال نیز ۱۰ مجلس تعزیه در نظر گرفته شد که از ۱۴ رمضان (۱ مردادماه) آغاز شده و تا امشب ادامه دارد.

این مجالس در دو قسمت چهار بخشی در نظر گرفته شده اند. مجالس تعزیه مربوط به قسمت اول تاکنون کمتر اجرا شده اند که متشکل از مجالس “جنگ بربرها”، “مرحب خیبر”، “فتاح و اشکبوس” و “هشام الغمه” می شوند. این مجالس با مدیریت علاء الدین قاسمی، پیش کسوت تعزیه، اجرا شده اند.

قسمت دوم نیز متشکل از چهار قسمت “امربن عبدود”، “جوانمرد قصاب، “شهادت حضرت علی(ع)” و داستان “مالک اشتر” است که از ۲۱ ماه مبارک رمضان (۸ مردادماه) به سرپرستی احمد عزیزی اجرا شدند.

همچنین دو مجلس دیگر نیز اجرا می گردد؛ یکی مجلس”حمزه سیدالشهدا” که روز ۲۲ ماه مبارک رمضان ( ۹ مردادماه) با مدیریت جمال قاسمی اجرا می گردد و دیگری مجلس “حاتم بخشی” است که روز ۲۳ ماه مبارک (۱۰ مردادماه) با مدیریت سیداکبر هاشمی اجرا خواهد شد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.