۱۰ مدل تازه از گران‌ترین خودروی وارداتی+جدول قیمت

۱۷م دیماه ،

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که ارزش‌گذاری سواری‌های وارداتی مربوطه با توجه به ارزش‌های اعلام شده و با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام می‌گیرد.

ممتازنیوز: کمیته مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با گمرک جمهوری اسلامی ایران، به تازگی توافقی را برای تعیین فهرست قیمت خودروهای مازراتی ۲۰۲۴ صورت داده اند که بر مبنای آن، فهرست ارزش پایه با تجهیزات مربوط به اتومبیل‌های سواری مازراتی ساخت سال ۲۰۲۴ انتشار یافته است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که ارزش‌گذاری سواری‌های وارداتی مربوطه با توجه به ارزش‌های اعلام شده و با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام می‌گیرد.

این توافق در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو حاصل شده است. بر اساس جدول مربوطه، بیشترین ارزش خودروهای مازراتی ۱۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار ( با دلار حدود ۳۰۰۰ تومان بیش از ۴۹۴ میلیون تومان ) مربوط به یک دستگاه “

gran turismo mc stradale my۱۲ “و کمترین ارزش ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار ( با دلار حدود ۳۰۰۰ تومان نزدیک ۳۵۳ میلیون تومان) مربوط به یک دستگاه “gran turismo ۴.۲ automaticmy ۱۲ ” بوده است. در همین حال، به ارزش این خودروها باید ۱۱۰ درصد بابت عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های شماره گذاری خودرو و همچنین سود واردکننده اضافه شود تا قیمت آنها در بازار هم مشخص شود.

به عبارت دیگر، با اضافه شدن ۱۱۰ درصد بابت عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های شماره گذاری خودرو و همچنین سود واردکننده به ارزشهای واقعی این مدل‌ها، ارزش بازاری آنها از حداقل ۸۰۰ میلیون تومان عبور می‌کند.

 واردات خودروهای مازراتی به ایران، یکی دو سالی است که رونق گرفته است و این خودرو همواره یکی از گران‌ترین خودروهای وارداتی به ایران به شمار می‌آید. آمار گمرک در سال ، حکایت از واردات دست‌کم ۳۴ دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران در پنج ماه اول سال جاری می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.