۱۰ مورد آتش سوزی از ابتدای سال در جنگل های خوزستان

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: صعب العبور بودن و نبود امکانات عملیات اطفاء حریق را دشوار می کند.

لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ تا ۱۵ هکتار از جنگل ها و مراتع استان طی بیش از ۱۰ آتش سوزی دچار آسیب شدند که در این میان نزدیک به ۲۵ اصله درخت نیز آسیب دیدند.

وی با اشاره به آخرین مورد از آتش سوزی ها اظهار داشت: طی ۳ روز قبل در نیمه های شب یک مورد حریق در ارتفاعات گزارش شد که به سبب این که جاده دسترسی نداشت ۵ ساعت طول کشید تا مهار شد.

وی با بیان این مطلب که به نسبت مناطق جنگلی امکانات لازم را نداریم اظهار داشت: در سطح استان تنها ۵ خودروی آتش نشانی داریم اما در مناطقی مثل شیوند و شین بار که صعب العبور است دیگر خودرو نمی تواند عبور کند و هلی کوپتر نیاز است.

لاهیجان زاده ادامه داد: دستگاه هایی را همانند کوله پشتی خریداری کرده ایم این دستگاه دارای یک پمپ است و آب را با فشار به خارج خارج می کند که برای مناطقی که امکان تردد خودرو نیست اشخاص به صورت انفرادی از این دستگاه استفاده می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اذعان داشت: با توجه به بودجه محدود محیط زیست با صرف اعتبار ۴۰۰ میلیون ریالی تنها توانستیم ۴ عدد از این دستگاه ها را خریداری کنیم این در حالیست که این امکانات محدود جوابگوی نیاز ما نیست و طی حریق هایی که از ابتدای سال تاکنون رخ داده اگر کمک های جوامع محلی نبود نمی توانستیم آن ها را مهار کنیم.

لاهیجان زاده در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه حریق ها به موقع مهار شد و آسیب جدی به جنگل ها و مراتع وارد نشد همچنین گزارشی مبنی بر مرگ حیوانات هم واصل نشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.