۱۰ میلیون ریال به هر خانواده ی زلزله زده آذربایجان شرقی پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ‘محمدرضا رحیمی’ در پایان سفر یک روزه خود به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تصمیم گیری کارگروه ویژه رسیدگی به زلزله زدگان ، افزود: همچنین در این کارگروه مقرر شد که بیست میلیون ریال کمک بلاغوض برای بازسازی موقت منازل مسکونی پرداخت شود.

رحیمی ادامه داد:همچنین بر اساس تصمیم این کارگروه برای بازسازی کامل منازل مسکونی ۱۲۵ میلیون ریال وام مسکن با سود چهار درصد به زلزله زدگان پرداخت می شود.

معاول اول رییس جمهوری گفت: ایجاد مرکز تحقیقات گسل و زلزله در استان آذریایجان شرقی از دیگر مصوبات این کارگروه بود که در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی این استان است.

رحیمی افزود: استاندار آذربایجان شرقی مسوول پی گیری اجرای تمامی این مصوبات در مناطق زلزله زده، شده است و باید در عرض دو ماه آینده تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده

بازسازی شود.

رحیمی اظهار داشت: همچنین هلال احمر موظف شد چادرهای مورد نیاز زلزله زدگان را در اختیار آنان قرار دهد و به امور خانم های باردار نیز رسیدگی کند.

رحیمی با بیان این که برخی ها در این روزها از فرصت استفاده کرده و اجناس را با قیمت دو برابر به مردم می فزوشند، تصریح کرد: استاندار آذربایجان شرقی موظف به برخورد با عوامل و پدیده گران فروشی و اخلال در بازار است.

رحیمی ادامه داد: در این زلزله برخی بیمارستان های نوساز نیز آسیب دیده است که وزیر بهداشت و معاون برنامه ریزی رییس جمهوری موظف شدند در این زمینه بررسی های لازم

را انجام و پیمانکاران را به دادگاه معرفی کنند.

وی ادامه داد: با نظر وزیر جهاد کشاورزی، رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی مسوولیت بررسی خسارت های وارده به دامداران در زلزله اخیر را بر عهده گرفت تا حمایت های لازم از این دامداران صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین مصوب شد وام های کشاورزان و دامدارانی که در جریان زلزله آسیب دیده اند به مدت یک سال عقب بیفتد و سود این یک سال وام ها نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

زحیمی از رسانه ها خواست تا مردم را متوجه بیمه مسکن کند زیرا در این زلزله کسانی که بیمه مسکن بودند ، بیمه خسارت آن ها را بلافاصله پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: اگر مشکلی در حین بررسی و حمایت از زلزله زدگان پیش آمد کارگروه ویژه

رسیدگی به امور زلزله زدگان ، آماده است تا نیازمندی ها را به تصویب برساند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بانک مسکن از فردا موظف است وام بازسازی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: برای جمع آوری کمک های مردمی در سازمان صنعت یک حسابی بازمی شود که شماره آن را اعلام خواهیم کرد و از مردم می خواهیم کمک های خود را به این شماره حساب پرداخت کنند.

رحیمی با اشاره به اقداماتی که دولت های نهم و دهم در جهت مقاوم سازی منازل انجام داده است ، گفت: تا سال ۸۴ بالغ بر ۸۱ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده بود و از سال ۸۴ تا سال ۹۱ مقاوم سازی یک میلیون و ۸۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی شروع و تا سال ۹۱ نیز ۳۶۰ هزار واحد آن مقاوم سازی و تحویل داده شده است.

رحیمی ادامه داد: در سال ۹۱ نیز ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر مقاوم سازی و افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین در سال ۹۲ ، ۲۰۰ واحد دیگر افتتاح خواهد شد.

ادامه دارد …

شبک**۷۳۷۸**۱۵۴۰**۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.