۱۰۰ هزار مجوز وام خرید مسکن به گروه‌های خاص

۲۶م اسفند ،

ممتازنیوز: دولت در لایحه بودجه سال آینده خود، پرداخت ۱۰۰ هزار فقره وام خرید یا ساخت مسکن را به ۱۰۰ هزار نفر از گروه‌های خاص، پیش‌بینی کرده است. براساس بند ۶۷ ماده واحده لایحه بودجه، بانک مرکزی مکلف است در سال ۹۲ به تعداد ۱۰۰ هزار نفر از جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای ۷۰درصد، همسران و والدین شهدای فاقد مسکن که قبلا از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند، تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطا کند.

نکته قابل‌تامل دیگر در این لایحه کاهش شدید منابع و اعتبارات مختص مسکن‌مهر است. سهم دولت برای زیرساخت مسکن‌مهر در بودجه سال آینده فقط ۹/۰ درصد افزایش یافته و به ۱۶۶ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که مناطق مسکن‌مهر برای سال‌های آینده به شدت نیازمند توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی می باشند. همچنین اعتبار یارانه سود تسهیلات مسکن‌مهر نیز برای سال آینده ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

این کاهش اعتبار این گمانه را در ذهن تقویت می‌کند که: شاید دولت در نظر دارد برای سال آینده وام مسکن‌مهر را از حالت قرض‌الحسنه –سود ۴ تا حداکثر ۹درصد- خارج کند و برای آن بهره رایج بانکی در نظر بگیرد! 

دنیای اقتصاد

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.