۱۰۰ مرکز عارضه یابی و ارتقا فضای کسب و کار ایجاد می شود

‘مجید هدایت’ روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی در مشهد گفت: امسال تصمیم بر آن است که واحدهای تولیدی را با هدف ارتقا کسب و کار و صنعت در کشور فعال کنیم.

وی افزود: به این منظور در حوزه توسعه مناطق محروم با استفاده از تشکلهای بخش غیردولتی، اتاق بازرگانی و تعاون، شرکتهای موجود و مانند آن نسبت به عارضه یابی واحدهای فعال و نیمه فعال اقدام شده و آموزشهای لازم ارائه می شود.

او گفت: در این راستا طی اقدامی آزمایشی ۱۲ بنگاه نیمه فعال و تعطیل با متوسط یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار طی شش ماه دوباره فعال شدند.

وی اظهارداشت: رسیدگی به این بنگاهها و رفع مشکلات آنها در حوزه مسائل مهندسی صنایع، عارضه یابی و اقتصاد وظیفه مسوولان است و همه باید در این راستا همت کنند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: از جمله وظایف ما حمایت و سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است که در این راستا فضای روشنی پیش رو داریم.

هدایت افزود: امسال صنایع با تلاش فزاینده ای کار و فعالیت خود را آغاز کرده اند و در این میان تطبیق فعالیتهای تولیدی و نظام بانکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نقش نظام بانکی برای باز کردن فضاهای جدید فعالیتهای تولیدی و صادراتی بسیار مهم می باشد.

وی اظهارداشت: نظام بانکی باید بگونه ای عمل کند که پاسخگوی نیازهای نظام و بخشهای اقتصادی کشور باشد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ادامه داد: از جمله قولهایی که به صنعت داده شده تامین ارز دولتی برای فعالیتهای صنعتی است که بزرگترین چالش ما تطبیق این وضعیت و پاسخگویی نظام بانکی با عملکرد و نیاز بیش از ۱۰۰ هزار واحد تولیدی دارای پروانه در کشور می باشد.

وی گفت: مقرر شده در این زمینه ارتباط و تلاش مستمری با نظام بانکی انجام شود و مشکلات به حداقل کاهش یابد.

او با اشاره به تحریمهای دشمنان و تمرکز تمام فشارهای آنان بر اقتصاد کشور به منظور ممانعت از رشد اقتصادی ایران نیز اظهار داشت: با تلاش و همت فعالان بخش اقتصادی و مدیران کشور امروز توانسته ایم بر این چالشها فائق آمده و نه تنها کار را به روند عادی برگردانده ایم بلکه گسترده تر و با رشد بیشتری ادامه می دهیم.

وی با اشاره به طرحهای بزرگ توسعه ای از قبیل میادین گازی که خط مقدم توسعه کشور است نیز گفت: پیش از این در زمینه زمانبندی و مبلغ قراردادها فراز و نشیبهای بسیار داشتیم اما امروز مراحل مختلف پارس جنوبی که پشتیبان صنعت کشور است هم از زمانبندی بهتری در اجرا برخوردار شده و هم در زمینه حجم ساخت و سفارشات داخلی رشد خوبی داشته است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع افزود: هر دو مرحله پارس جنوبی که ۵/۵ میلیارد دلار هزینه در بر دارد ۱۵ تا ۱۸ میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور ایجاد می کند.

وی درباره تولید اقلام معدنی هم گفت: رشد خوبی در تمام این اقلام داشته ایم.

هدایت از جمله مسایل سالهای اخیر این بخش را تولید علم و تجاری سازی عنوان و بیان کرد: امروز با مدیریت برجسته رهبر معظم انقلاب نهضت علمی در کشور تحقق یافته است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: ما در این سازمان با همکاری بیش از ۵۰ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی شاهد پیشرفتهای مناسبی هستیم که در مواردی منجر به نمونه سازی در مقیاسهای کوچک شده و در پی تجاری سازی و عرضه به بازارهای جهانی هستیم.ک/۲

۲۷۱۳/۶۶۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۹۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.