۱۰۰۰ بلوک خوابگاهی برای دانشگاههای دولتی ساخته شده است

تاکنون ۱۰۰۰ بلوک خوابگاهی توسط خود دانشگاههای دولتی ساخته شده است.

کیوان مرادیان رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث خوابگهای دانشگاهی تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ بلوک خوابگاهی برای دانشگاههای دولتی ساخته شده که البته بخش بزرگی از این خوابگاهها توسط دانشگاهها ساخته شده است.
 
وی افزود: کمتر از ۱۰ درصد از این تعداد خوابگاهها توسط خیرین ساخته و یا وقف شده است.
 
مرادیان در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا خوابگاههای جدید برای دانشگاهها ساخته می شود گفت: در بحث سیاست های جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تکلیف و برنامه پنجم این امر بر عهده وزارت علوم قرارداده شده که قرار است برون سپاری صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: البته برون سپاری به معنای رها شدن این امر توسط وزارت علوم نیست بلکه به این معناست که در امر خوابگاهها باید مدیریت در حوزه سیاست گذاری و نظارت با تمام ظرفیت های موجود صورت گیرد اما اجرای این امر به بخش خصوصی واگذار شده است که طبعاً با این نگاه دولت و وزارت علوم از محل اعتبارات دولتی بنا ندارند خوابگاه جدید تأسیس کنند.
 
وی تصریح کرد: قرار است طرحی در قالب مشارکت بخش خصوصی با دانشگاه به شکل پایلوت صورت گیرد چنانچه دانشگاه زمینی را به بخش خصوصی ارائه و بخش خصوصی نیز در آن سرمایه گذاری کند.
 
مرادیان خاطر نشان کرد: بنابراین این امر که خود دانشگاه اقدام به ساخت خوابگاه کند فعلاً امکان پذیر نیست و در سیاستهای ما تعریف نشده است.
 
*تعداد خوابگاهها افزایش می یابد
 
مرادیان در ادامه گفت: با توجه به مطالب بیان شده در خصوصی بحث خوابگاهها و افزایش تعداد این خوابگاهها باید بیان شود که افزایش خوابگاهها با توجه به مشارکت بخش دانشگاهها و خصوصی بستگی به پیگیری دانشگاهها و استقبال بخش خصوصی دارد.
 
وی افزود:‌ با توجه به تفاهم نامه که بین دانشگاه و بخش خصوصی به امضاء رسیده است می توان پیش بینی کرد بیشتر خوابگاهها در تحت تملک دانشگاه قرار می گیرد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.