۱۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاههای کشور هزینه شده است

‘محمود رسولی نژاد’ روز دوشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید فرودگاههای سیستان و بلوچستان افزود: مشارکت استانداریها در پروژه های عمرانی سال گذشته فرودگاهها ۴۲۰ میلیارد ریال بود و باقی هزینه این پروژه ها از اعتبارات جاری شرکت فرودگاههای کشور تامین شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۴ فرودگاه در کشور سه فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) تهران و فرودگاه مشهد هزینه های خود را از درآمدهایشان تامین می کنند و اتکا دیگر فرودگاهها بر اعتبارات متمرکز شرکت فرودگاههای کشور است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها همچنین اظهار داشت: پارسال هزینه های جاری فرودگاه بین المللی زاهدان ۷۸ میلیارد ریال و درآمد آن ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: شرکت فرودگاههای کشور یک نهاد درآمد – هزینه ای است که سهمی از بودجه عمومی کشور ندارد لذا همه هزینه ها از آب و برق گرفته تا حقوق کارمندان را از محل درآمدهایش تامین می کند.

او اضافه کرد: درآمدهای شرکت فرودگاههای کشور از محل پروازهای عبوری از آسمان ایران و سرریز درآمدهای سه فرودگاه در تهران و مشهد به دست می آید و به سایر فرودگاهها تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت گفت: بیش از ۱۰ پروژه عمرانی در فرودگاههای رشت، مشهد، شیراز، اهواز، امام خمینی(ره) تهران، تبریز، زاهدان و بیرجند در حال اجرا است که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

در این مراسم ‘حسن اعرابی مقدم’ به عنوان مدیرکل جدید اداره فرودگاههای سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات ‘سیدمحمد داودی’ مدیر سابق این مجموعه قدردانی شد.ک/۲

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۳۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.