۱۱۵هزار نفر در صنعت قطعه سازی بیکار شده اند

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان:

۱۱۵هزار نفر در صنعت قطعه سازی بیکار شده اند

عصر خودرو : تاکنون و در سال «حمایت از تولید ملی» بیش از ۱۱۵هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور بیکار شده اند.

به نقل از موج، گلوردی گلستانی رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با اعلام این خبر گفت: از اسفندماه ۱۳۸۹ تا پایان تیرماه تعداد ۶۹واحد قطعه سازی در سراسر کشور تعطیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون و در مدت فوق ۳۰واحد قطعه سازی در سراسر کشور تغییر شغل داده است، اظهار داشت: به غیر از رقم بیکاری رسمی که اعلام شد این صنعت هم اکنون با بیکاری پنهان بسیار، نیز دست و پنجه نرم می کند.
گلستانی، در ادامه «تورم»، «وضع پرچالش نرخ ارز»، «نرخ بهره بانکی بالا» و «طلب ارزش افزوده به ناحق از قطعه سازان» را جزء مهمترین چالش های پیش روی قطعه سازان دانست و از «آزادسازی قیمت خودرو» به عنوان راه برون رفت از مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور یاد کرد.
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان همچنین از پیشنهاد این انجمن برای تولید خودرو برپایه پلت فرم مشترک با خودروسازان خبر داد که این پیشنهاد پس از تحویل به ریاست جمهوری، از سوی رئیس جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارجاع گردید و از سوی وزیر به دو خودروسازی سایپا و ایران خودرو ابلاغ شده است و هم اکنون در حال تحقیقات برای عملیاتی کرن تولید خودرو مشترک با خودروسازان هستیم.
گلستانی در پایان و در مقایسه وضعیت صنعت کره و ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون خودروسازان و قطعه سازان کره ای از تسهیلات بانکی با نرخ نیم درصد بهره مند می شوند و ما در ایران باید در صورت موفقیت در کسب تسهیلات، سودهایی بین ۲۵ تا ۳۰درصد پرداخت کنیم!

چهارشنبه ۲۵ مرداد   ۱۵:۱۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.