۱۱۹ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی نطق کردند/حضور بی‌سابقه نمایندگان در جلسه‌ رای اعتماد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجلس گفت: ۱۱۹ نفر از نمایندگان در جریان روند بررسی رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم به عنوان موافق و مخالف در صحن علنی سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رای‌ دادن نمایندگان به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم گفت: در مدت زمان بررسی رای  اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم، ۱۱۹ نفر از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف صحبت‌ کرده‌اند.   
 
وی افزود:‌ البته نمایندگانی که تصمیم داشتند صحبت کنند بسیار بودند؛ به طور مثال برای بعضی از وزرا ۷۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند ولی ما براساس آیین‌نامه داخلی مجلس ناگزیر بودیم دو موافق و دو مخالف را برای هر وزیر طبق قرعه‌کشی انتخاب کنیم،‌ از این رو بسیاری از نمایندگان نتوانستند به عنوان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی صحبت کنند.   
 
رئیس مجلس تصریح کرد:‌ در این روند بررسی رای اعتماد هیچ یک از نمایندگان خانم نتوانستند به عنوان موافق یا مخالف حضور یابند چرا که در قرعه‌کشی اسامی آنها خارج نیامد.
 
اضافه می‌شود؛ از آغاز رای‌گیری ۲۸۲ نفر از نمایندگان در جلسه حضور داشتند که به نقل از رئیس مجلس این حضور در جلسه رای اعتماد بی‌سابقه است.   
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.