۱۲نکته هنگام خرید لباس

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

۱-گاهی اوقات لباس، تنها جنبه آشکار شخصیت آدم‌ها به شمار می‌رود و قضاوت‌های اولیه بر مبنای آن صورت می‌گیرد. لباسی که می‌پوشیم، می‌تواند طرف مقابل ما را متوجه نقاط مثبت شخصیتمان کند. به علاوه، چنانچه لباس مناسبی به تن داشته باشیم، با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بیشتری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم.

۲- لباس می‌تواند برایتان آرامش روحی به همراه بیاورد و بازده کاری‌تان را افزایش دهد به این شرط که اولا، در آن احساس راحتی کنید و دوما، برازنده‌تان باشد. برازنده بودن به این معناست که لباس باید با حالت چهره، فرم بدن و شان و شخصیت شما همخوانی داشته باشد.

۳- لباسی که می‌خرید باید راحت باشد و ارزش پولی را که می‌پردازید، داشته باشد. به عبارت دیگر، باید کیفیت پارچه و دوخت آن طوری باشد که لباس، مدت وقت معقولی عمر کند. پیش از خرید، به بافت و مرغوبیت پارچه لباس‌ توجه کنید. یکی از نشانه‌های پارچه خوب این است که هر دو روی آن از یک کیفیت واحد برخوردار است. هر چه بافت پارچه نرم‌ و در عین حال مقاوم باشد، ارزش آن هم بالاتر است.

۴- کسانی در انتخاب لباس موفق‌ترند که هنگام خرید، از شکل و فرم بدن، رنگ پوست و رنگ موی خود آگاهی کامل داشته باشند. باید بدانید که کدام رنگ و بافت با استیل صورت و بدن شما هماهنگی بیشتری دارد.

۵ اگر می‌خواهید لباسی که انتخاب می‌کنید، دوام زیادی داشته‌ باشد، دور لباس‌های چسبان و تنگ را خط بکشید. البته لباس نباید خیلی هم بزرگتر از سایز معمول شما باشد. به رنگ لباس هم دقت کنید که از نوع ثابت باشد تا مبادا با چند بار شستشو بی‌رنگ شود. پارچه لباس هم باید به گونه‌ای باشد که آب نرود و یا سریع چروک نشود.

۶ توصیه می‌شود بیماران دیابتی از لباس‌هایی با جنس نرم و لطیف استفاده کنند. بهتر است در البسه این دسته از بیماران، از دکمه و قلاب کمتر استفاده شده باشد تا فشار حاصل از آن سبب آسیب‌ رساندن به پوست نشود. همچنین، کسانی که دچار حساسیت‌های پوستی می باشند باید حتی‌الامکان از لباس‌های نخی و راحت استفاده کنند. لباس‌های تنگ و چسبان نیز حساسیت‌های پوستی را تشدید می‌کند.

۷ برای انتخاب لباس‌های معمول روزانه‌تان این موضوع را در نظر داشته‌ باشید که این لباسها، لباسهای رسمی و جدی نیستند. پس، تنها فاکتور مهمی که باید از آن برخوردار باشند، <راحتی> است چون شما قرار است بیشتر روز خود را در این لباس‌ها سپری ‌کنید. معمولا لباس‌های روزانه، در زیرمجموعه لباس‌های اسپرت و غیررسمی قرار می‌گیرند. چون این لباس‌ها مدت وقت زیادی با پوست بدن تماس دارند، بهتر است از یک جنس لطیف تهیه شده باشند. به طور کلی، بهتر است رنگ لباس‌های روز از طیف روشن باشد. درست برعکس لباس‌های عصر و شب که رسمی به حساب می‌آیند و باید ترجیحا به رنگ مشکی یا در طیف رنگ‌های تیره باشد.

۸ لباس‌ها علاوه بر اینکه پوششی زیبا و ضروری به حساب می‌آیند، خاصیت استتار و اصلاح‌کنندگی هم دارند. به این معنی که با دقت در انتخاب لباس و در نظر گرفتن حالت بدن و نقاط ضعف آن، می‌توانیم به داشتن یک اندام ایده‌آل نسبی نزدیک شویم و خودمان را کمی چاق‌تر و یا لاغرتر از آنچه که هستیم، نشان دهیم.

۹ اگراندامی بلندتر و باریک‌تر از حد متعارف دارید و می‌خواهید لاغری‌تان کمی محو شود، از لباس‌هایی استفاده کنید که چسبان نیستند و به صورت آزاد روی بدنتان حرکت می‌کنند. بهتر است جنس لباس‌تان نیز، پنبه‌ای یا نخی و بافت آن ریز ‌باشد.

۱۰ اگر قدی بلند و اندامی درشت دارید، از لباس‌های تک رنگ و ترجیحا به رنگ تیره استفاده کنید تا شما را لاغر‌تر نشان دهد. کت‌ها و ژاکت‌های بلند، آنهایی که تا روی ران قرار می‌گیرند، برای چنین اندامی مناسب‌تر است. این خانم‌ها باید از مانتوهایی استفاده کنند که تا زیر زانو باشد. اگر می‌خواهید لباسی طرح‌دار انتخاب کنید، بهتر است طرح‌های ریز را انتخاب کنید. از پوشیدن لباس‌های تنگ اجتناب کنید.

۱۱ اگر کوتاه قد و لاغر هستید، بهتر است محور انتخاب لباس‌های خود را بر مبنای یک رنگ روشن و یا ترکیبی از چند رنگ روشن نزدیک به هم، قرار دهید. پارچه‌هایی که دارای طرح‌های عمودی می باشند، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بلندتر کردن قد شما باشند.

۱۲ هنگام خرید کت و کاپشن، به بلندی آستین‌های آن دقت کنید که دقیقا تا روی استخوان مچ دستتان باشد، نه بلندتر و نه کوتاه‌تر. در غیر این صورت، از خرید آن چشم‌پوشی کنید حتی اگر بقیه قسمت‌های آن دقیقا به اندازه و برازنده هیکل‌تان باشد.

parsianforum.com

ممتازنیوز – مد و لباس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.