۱۲هزار کلاس درس در اختیار پناهندگان به ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: ۵۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و ۱۲ هزار کلاس درس در اختیار پناهندگان است.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار اجتماعی فارس عزیز کاظمی در مراسم بازدید آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مرکز خدمات اداری پناهندگان در غرب استان تهران اظهار داشت:‌ طی سه دهه گذشته بی‌ثباتی و درگیری‌های سیاسی موجب شده است که شاهد آوارگی مردم کشورهای افغانستان و عراق باشیم.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر سخاوتمندی مردم ایران موجب شد تا کشور ما در مقاطعی با داشتن آوارگانی بالغ بر ۴ میلیون نفر تبدیل به نخستین کشور میزبان در جهان شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور یادآور شد: پناهندگان در ایران از تمام خدمات بهداشتی و درمانی، اشتغال و سایر خدمات بهره‌مند می‌شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: قریب به ۲۹ هزار کادر آموزشی و اداری در تربیت دانش‌آموزان خارجی ایفاء نقش می‌کنند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور بیان داشت: ۵۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و ۱۲ هزار کلاس درس در اختیار پناهندگان قرار دارد.

وی گفت: حداقل ۲۵۰۰ پناهنده از دوره‌های آموزشی رسمی در بخش فنی‌‌وحرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

کاظمی با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ هزار پناهنده در کشور حضور دارند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۵۰ هزار پناهنده افغانی و مابقی عراقی هستند. از این تعداد ۳ درصد در مهمان‌شهرها و مابقی در شهرها حضور دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور افزود: برگشت پناهنده‌های افغانی به کشور خود حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.