۱۲ درصد از محصولات کشاورزی و دامی کشور را مددجویان کمیته امداد تولید می کنند

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، ‘محمد امید’ یکی از فعالیت های مهم و اساسی این نهاد را توانمندسازی خانواده های زیر پوشش دانست و افزود: در یک فرآیند زمانی مشخص خانواده های تحت حمایت را به سمتی هدایت می کنیم تا خودکفا شوند و از دسترنج خودشان امرار معاش کنند.

وی به بازارچه جشن رمضان و نمونه هایی از خودکفایی مددجویان در این بازارچه اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ غرفه از نمونه فعالیت های امداد به نمایش گذاشته شده که از ۶۵۰ هزار فرصت شغلی جاری در سطح کشور است.

این مقام مسوول در مورد فرآیند ایجاد فرصت شغلی در مجموعه کمیته امداد امام (ره)، یادآور شد: استعدادسنجی خانواده ها، آموزش، بهره مندی از تسهیلات این نهاد، نظارت بر طرح های اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات مددجویان در این فرآیند قرار دارد.

امید با بیان اینکه بر اساس ارزیابی و استعداد سنجی صورت گرفته در سال گذشته، بیش از یک میلیون خانوار در سطح کشور مستعد اشتغال هستند، خاطر نشان کرد: بسیاری از مددجویان زیر پوشش با فن و حرفه خاصی برای انجام کار آشنایی ندارند، اما در سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر از مددجویان، از این آموزش ها بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این نهاد در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت رایگان همکاری می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۰ هزار فرصت شغلی از سوی این نهاد ایجاد شده است، گفت: بر این اساس حدود دو هزار میلیارد تومان در زمینه اشتغال امداد سرمایه گذاری شده است و امسال نیز با اهتمام ویژه دولت، شورای عالی اشتغال و همراهی بانک های عامل بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۵۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.