۱۲ میلیارد از ارزش کل صادرات در هفت ماهه سال ۲۰۲۴ به ۵ کشور جهان صادر شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۱۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار از مجموع ارزش کالاهای صادراتی ایران در هفت ماهه سال جاری میلادی به ۵کشور جهان صادر شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، اصلی‌ترین کشورهای مقصد صادرات طی هفت ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده‌اند.

در این مدت چین با ۱۸ میلیون و ۶۴۲ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، عراق با ۹ میلیون و ۵۶۹هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار و امارات متحده عربی با ۲میلیون و ۸۶۸هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون دلار به عنوان ۳ کشور اول مقصد صادرات کالاهای ایرانی لقب گرفتند.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: پس از آن کشورهای افغانستان و هند به ترتیب با یک میلیارد و ۵۷۲میلیون دلار و یک میلیارد و ۳۳۶میلیون دلار از دیگر کشورهای مقصد صادرات طی هفت ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی بوده‌اند.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: متانول (الکل متیلیک) به ارزش ۷۵۵ میلیون دلار، سنگ آهن بهم فشرده نشده و کنسانتره‌های آن به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار و قیر نفت به ارزش ۶۵۵ میلیون دلار عمده‌ترین محصولات صادراتی کشور در مدت یاد شده بوده‌ است.

شایان ذکر است، در این مدت ۱۷ میلیارد و ۶۵۳میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است که به لحاظ وزن ۵/۶ درصد افزایش و از حیث ارزش ۴/۱۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.