۱۲۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امسال به خودکفایی می رسند

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بر اساس بند ب ماده ۳۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم، سالانه ۱۰ درصد مددجویان کمیته امداد به استثنای سالمندان و معلولان ذهنی باید از طریق توانمندسازی، خودکفا و از زیر پوشش این نهاد خارج شوند.

ˈمحمد امیدˈ در مورد رویکرد کمیته امداد به امر توانمندسازی مددجویان زیر پوشش گفت: کمیته امداد با ارایه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و خودکفایی اقتصادی آنان، اعتبارات صرفه جویی شده از محل خودکفایی آنان را به سمت توانمندسازی سایر مددجویان زیر پوشش سوق می دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری عامل بسیاری از مفاسد در جامعه است، افزود: این نهاد توانسته با ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش و سایر نیازمندان موردی بیکار علاوه بر توانمندسازی اقتصادی خانواده ها، افرادی را که بیکار بودنشان ممکن است آنها را به سوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی سوق دهد، به نیروهای فعال و مولد جامعه تبدیل کرده و از گسترش انواع بزهکاری ها جلوگیری کند.

این مقام مسوول یادآور شد:در راستای بررسی آثار اجرای طرح های خوداشتغالی در میان خانواده های زیر پوشش، برگزاری یک سمینار بین المللی در دست مطالعه و اقدام است تا نتایج ارایه این خدمات ارزشمند به محرومان و نیازمندان جامعه به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد.

امید خاطر نشان کرد: سال گذشته ایجاد ۱۱۶ هزار فرصت شغلی به شورای عالی اشتغال کشور تعهد داشتیم که با تلاش مضاعف و همت امدادگران کمیته امداد و همکاری شورای عالی اشتغال این رقم به بیش از ۳۱۴ هزار فرصت شغلی رسید.

به گفته وی، ۳۱۴ هزار فرصت شغلی شامل ۱۸۱ هزار و ۶۵۱ مورد فرصت شغلی در مشاغل خانگی، ۱۰۳ هزار و ۷۰۱ مورد فرصت شغلی در بخش خوداشتغالی و ۲۸ هزار و ۷۶۲ مورد در بخش کاریابی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: برای اولین بار عملکرد امداد در بخش اشتغال نسبت به سال گذشته با رشد چهار برابری مواجه بوده است.

امید ادامه داد: در سال ۹۰ علاوه بر رشد در بخش اعتبارات و اجرای طرح های اشتغالزا، بیش از ۲۴۰ هزار نفر از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند و یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۰۸ مورد نظارت فنی از طرح های اشتغال و خودکفایی اجرا شده، صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات این بخش در سال ۹۱ نیز با رشد دو برابری روبرو بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته اعتبار بخش اشتغال بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان، ۲۰ درصد مانده قرض الحسنه بانک ها و تسهیلات بانک کشاورزی به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

این مقام مسوول در کمیته امداد اضافه کرد: در صورت تامین این اعتبارات، عملکرد این حوزه در بخش های مختلف از جمله آموزش های فنی و حرفه ای، استعدادسنجی و مشاوره شغلی، کاریابی، پشتیبانی های فنی و نظارت فنی بر طرح های اجرا شده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

امید ابراز امیدواری کرد که زمینه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی برای مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان موردی فراهم شود.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.